مبلغ گزافی که شهردار سابق تهران به خانواده مقتول داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مبلغ گزافی که شهردار سابق تهران به خانواده مقتول داد
مبلغ گزافی که شهردار سابق تهران به خانواده مقتول داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دادستان تهران اقدام شهردار سابق تهران در پرداخت وجه‌المصالحه گزاف به اولیاء دم میترا استاد را تبلیغ همسرکشی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده دادستان تهران در نخستین جلسه محاکمه مجدد محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، فرضیه کمانه‌کردن گلوله شلیک شده از اسلحه نجفی به سمت میترا استاد را خودساخته و خیالی خواند.

محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران - اسپوتنیک ایران
نجفی در انتظار حبس

نماینده دادستان تهران با اشاره به گذشت اولیاء دم از حق قصاص، اظهار داشت: روز دوم پس از قتل، جلسه صلح و سازش در دادسرا برگزار و نتایج خوبی هم حاصل شد و اگر برخی ادعا مطرح نمی‌شد، اولیاء دم در همان مرحله دادسرا رضایت می‌دادند.

وی در ادامه اقدام نجفی را مستوجب اشد مجازات خواند و تصریح کرد: نجفی با طراحی قبلی سلاح و بالش را برداشته و به حمام برده و مقتوله را از پای درآورده و با این حال جلوی دوربین رسانه‌ها می‌خندد و با ژست طلبکارانه، مقتوله را مقصر جلوه می‌دهد.

نماینده دادستان تهران در خصوص پرداخت وجه‌المصالحه گزاف برای کسب رضایت اولیاء دم میترا استاد گفت: نجفی طوری برخورد می‌کند که گویی حادثه ناشی از کار اتفاق افتاده و مثلا یک راننده تاکسی که برای کسب حلال تلاش می‌کند با عابر برخورد کرده و منجر به مرگ عابر شده است. اقدام متهم محمدعلی نجفی، تبلیغ همسرکشی است و این طور جلوه می‌کند که راه حل اختلافات خانوادگی، از میان برداشتن طرف دیگر است.

وی افزود: بر اساس آنچه شنیده‌ایم، با مبلغی که نجفی برای جلب رضایت پرداخت کرده، می‌توان نیمی از محکومان به قصاص در زندان رجایی‌شهر را که به خاطر خشم آنی مرتکب قتل شدند، آزاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала