اعلام آمادگی نیروهای مسلح ایران برای انتقال تجربیات خود در مقابله با کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در پیام‌هایی جداگانه به وزرای دفاع و روسای ستاد نیروهای مسلح کشورهای منطقه از آمادگی ایران برای انتقال تجارب در حوزه مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام‌های خود به وزرای دفاع و روسای ستاد کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر کویت، سوریه و لبنان با اشاره موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا به نقش گسترده نیروهای مسلح ایران در عملیات مبارزه و مقابله با این ویروس خطرناک در کشورمان اشاره و خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح ایران آماده تبادل و انتقال تجربیات حاصله به مقامات کشورهای دوست و برادر هستند.

پیش بینی  وقوع حتمی موج دوم و سوم کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
پیش بینی وقوع حتمی موج دوم و سوم کرونا در ایران

وی همچنین با تاکید بر اینکه عدم مقابله صحیح و عالمانه با این بیماری می‌تواند همچنان سرعت شیوع این بیماری را افزایش و سلامت یک ملت را به مخاطره اندازد، تاکید کرد: عملکرد موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران در کنترل این ویروس می‌تواند، راهگشای دیگر ملل اسلامی و کشورهای دوست و همسایه باشد.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

خرید و فروش خون بیماران بهبود یافته کرونا - اسپوتنیک ایران
خرید و فروش خون بیماران بهبود یافته کرونا

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала