مدیریت مترو تهران از اقدامات لازم در زمان کرونا صحبت کرد

© AFP 2023 / ATTA KENAREمدیریت مترو تهران از اقدامات لازم در زمان کرونا صحبت کرد
مدیریت مترو تهران از اقدامات لازم در زمان کرونا صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت اپراتور مترو تهران، در مورد اقدامات انجام شده توسط مترو تهران صحبت کرد و براساس تجربه به دست آمده در طی بیش از دو ماه زندگی در شرایط کرونا ویروس، به همکاران خود در شهرهای روسیه و کشورهای دیگر توصیه هایی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، مترو تهران یکی از شلوغ ترین متروهای خاورمیانه، در حال مبارزه با گسترش کرونا ویروس است. مقامات در عوض تصمیم گرفتند ایستگاه های مترو را تعطیل نکنند و حرکت قطارها در سطح شهر متوقف نشود، مقامات در تلاشند تا اقداماتی برای مقابله با ویروس را بهبود ببخشند.

تبادل اطلاعات و پاکسازی اطلاعات

هشدار سازمان حفظ نباتات ایران درباره ورود موج اصلی ملخ های صحرایی - اسپوتنیک ایران
هشدار سازمان حفظ نباتات ایران درباره ورود موج اصلی ملخ های صحرایی

به محض آغاز شدن کرونا ویروس در چین و سپس فراتر از مرزهای آن، تهران از اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی خواسته است تا برای تدوین یک برنامه عملیاتی، وضعیت موجود در متروهای کشورهای مختلف را روشن کند و دائماً با وزارت بهداشت مشورت می کند.

نوبخت گفت: ما به کاری که چین انجام می داد علاقه مند بودیم. به هر حال، پس از اولین موارد ابتلا به این بیماری در مترو تهران، ما راه حل های موجود در این باره را تکمیل و گسترش دادیم. ضد عفونی قطارها، واگن ها، ایستگاه ها، پله برقی ها را در دستور کار قرار دادیم.

برخی از کارمندان مترو به خانه اعزام شدند، برای برخی دیگر احتمال تماس با مسافرین را کاهش دادیم، هیچ کس در کنار گیت های ورودی مترو نمی ایستد، تماشای از پشت شیشه، فروش بلیط بدون پول از جمله از طریق ترمینال ها انجام می گیرد، دادن تجهیزات محافظ شخصی به مردم صادر شد.

وی افزود: علاوه بر این، ما فروشگاه ها را در مترو، به ویژه فروشگاه های مواد غذایی را بستیم.

فاصله ایمن

شهردار لندن: تهران در مقابله با ویروس کرونا از لندن جلوتر است - اسپوتنیک ایران
شهردار لندن: تهران در مقابله با ویروس کرونا از لندن جلوتر است

علی رغم اینکه ترافیک مسافر در مقایسه با روزهای قبل از کرونا ویروس چندین بار کاهش یافته است و مترو چندان پر نیست، اما ایجاد فاصله فیزیکی بین مسافران از دیگر کارهای ضروری برای مترو تهران بود.

نوبخت گفت: گردش مسافران پیش از کرونا ویروس حدود 1.9 میلیون نفر در روز بود، سپس آمار شروع به ریزش کرد، از اواسط ماه مارس، یعنی یک ماه پس از شروع گسترش کرونا ویروس، جریان روزانه مسافر حدود 370 هزار نفر شد.

در تعطیلات سال نو به مدت دو هفته از 20 مارس حداقل 100 هزار مسافر وجود داشت، اما اخیراً گردش مسافران به شدت افزایش یافته است: در روزهای اخیر، به گفته وی، روزانه حدود 500 هزار نفر از مترو استفاده می کنند.

نوبخت گفت: با این حال، ما با هدف یک میلیون نفر كار می كنیم؛ ما فواصل زمانی بین قطارها را در بعضی از شاخه ها كاهش داده و تعداد قطارها را افزایش دادیم. این امر برای حفظ فاصله اجتماعی و جسمی افراد ضروری است.

کاهش فاصله های زمانی روند نزولی دارد؛ لازم است تعداد بیشتری کارمند جذب شود، که مدیریت مترو درصدد جلوگیری از آن باشد.

این مدیر اجرایی گفت: اکنون ما قواینی در مترو را مشخص کردیم. در ساعت ترافیک، حفظ فاصله، به خصوص در ایستگاه هایی که انتقال به سایر خطوط دارند، دشوارتر است. از مسافران آنجا خواسته ایم که صبر کنند تا با آرامش مسیر خود را با قطارهای بعدی و خلوت ادامه دهند.

در مترو

واکنش تهران به مسدود سازی دسترسی به دامنه اینترنتی رسانه‌های ایرانی - اسپوتنیک ایران
واکنش تهران به مسدود سازی دسترسی به دامنه اینترنتی رسانه‌های ایرانی

تقریباً در همه قطارها علائم ممنوعیت وجود دارد، در واگن ها روی صندلی ها با چسباندن علامت و برچسب های روی زمین، به مسافت های لازمه گوش زد شده است، عمدتا در ایستگاه هایی که به طور بالقوه می تواند امکان تغییر خطوط داشته باشند.

در عین حال، تقسیم واگن ها به زن و مرد در مترو ایران با وجود شرایط ویژه همچنان برقرار است. دو واگن مترو در ابتدا و انتها منحصراً برای بانوان اختصاص داده شده است. تقریباً همیشه خالی است، اما با وجود این ویروس، مردان هنوز هم نمی توانند به آن واگن حتی در صورت نبود فضا بروند.

نکته

ایران، برخلاف بسیاری از کشورها اقدامات سخت و محدودیتی در زمینه حرکت در داخل شهرها نداشته است، در حال حاضر با یک موج سرعتی مسافر روبرو شده است.

با این حال، در کشورهای غربی از جمله روسیه محدودیت هایی وجود دارد و حذف آنها با تضعیف کرونا ویروس لزوماً منجر به افزایش ترافیک مسافر خواهد شد.

در همین رابطه، رئیس مترو تهران توصیه هایی را عنوان نمود: در صورت امکان، شما به هیچ وجه نباید خانه خود را ترک کنید و اگر چنین ضرورتی وجود دارد و مردم مجبور به استفاده از مترو می شوند، بهتر است در ساعت پیک از آن استفاده نشود.

در عین حال، به گفته وی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، که در همه کشورها شیوع یافته است، فاصله گرفتن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала