پنتاگون: ماهواره نظامی ایران یک دوربین در حال پشتک زدن است!

© Photo / IRNAپنتاگون: ماهواره نظامی ایران یک دوربین در حال پشتک زدن است!
پنتاگون: ماهواره نظامی ایران یک دوربین در حال پشتک زدن است! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون پس از ردیابی ماهواره نظامی ایران در مدار، آن را یک دوربین بی فایده خواند که قادر به انجام امور شناسایی نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده، ژنرال جان ریموند نخستین ماهواره نظامی ایران، نور-1 را برای شناسایی  بی فایده خواند.

در تاریخ 22 آوریل، جمهوری اسلامی ایران اولین ماهواره نظامی (نور) را با استفاده از پرتابگر  قاصد به  ارتفاع 425 کیلومتری پرتاب کرد و در مدار قرار داد. این واقعیت توسط اسکادران هجدهم کنترل فضایی نیروی هوایی آمریکا تایید شد.

اپراتور رادیویی روس سیگنالی از ماهواره نظامی ایران دریافت کرده است - اسپوتنیک ایران
اپراتور رادیویی روس سیگنالی از ماهواره نظامی ایران دریافت کرده است

آنگونه که ریموند در صفحه توییتر خود نوشت، فرمانده فضایی نیروی هوایی ایالات متحده همچنان ردیابی دو شیء را پس از پرتاب ایران ادامه می دهد، در حالی که اندازه ماهواره توسط ارتش آمریکا حدود 10 در 10 در 30 سانتی متر تخمین زده می شود.

به گفته ژنرال آمریکایی، ایران اظهار داشت که ماهواره می تواند از سطح زمین عکس بگیرد. ریموند گفت: "در حقیقت، این یک وب کم در حالت چرخیدن در فضا است که بعید به نظر می رسد اطلاعاتی را فراهم کند ." ریموند توئیت خود را با هشتگ طعنه آمیز spaceishard  (فضا سنگین است) به پایان رساند.

پیش از این دیمیتری پاشکوف، اپراتور آماتور رادیویی روسیه گفته بود که سیگنال نور-1 ناپایدار است - این بدان معنی است که ماهواره در حال چرخش است و تا تثبیت کار خود را شروع نخواهد کرد.

هجدهمین اسكادران كنترل فضا نیروی هوایی آمریکا مستقر در پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ (كالیفرنیا)، کلیه اشیاء مصنوعی موجود در مدار زمین كم را ردیابی و شناسایی می كند.

از سال 2009، ایران با موفقیت پنج ماهواره را به مدار پرتاب کرد، از جمله چهار تای از آنها توسط موشک پرتابگر سفیر بوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала