بازتاب رسانه‌ای پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بازتاب رسانه‌ای پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران
بازتاب رسانه‌ای پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران توسط سپاه پاسداران با بازتاب گسترده‌ای همراه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه جروزالم‌پست اسرائیل با تیتر "نبرد برای فضا" خبر پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران توسط سپاه پاسداران را پوشش داده و نوشت سپاه این خبر را بعد از دستیابی ایران به موشک‌های ضدکشتی با برد ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.

واکنش پنتاگون به پرتاب ماهواره سپاه  - اسپوتنیک ایران
واکنش پنتاگون به پرتاب ماهواره سپاه

خبرنگار شبکه خبری الجزیره در خصوص کاربری این ماهواره اظهار داشت: ه‌عنوان ماهواره نظامی چیزی که انتظار داریم شاهدش باشیم این است که از این ماهواره به‌طور خاص برای گردآوری اطلاعات و برقراری ارتباطات ایمن جهت ترابری نیروها روی زمین و دریا استفاده شود.

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان در بخشی از گزارش خود از ایران به‌ عنوان یک "قدرت در خاورمیانه‌" یاد کرد و نوشت که این کشور بعد از خروج آمریکا از برجام اعلام کرده است که به محدودیت‌های عملیاتی مشخص‌شده در این توافق پایبند خواهد بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این "پرتاب غافلگیرانه" از آنچه کارشناسان آن را برنامه فضایی محرمانه می‌دانند رونمایی کرده است. این خبرگزاری ادامه می‌دهد: پرتاب چنین ماهواره‌ای موجب ایجاد نگرانی میان کارشناسانی می‌شود که می‌پرسند آیا این فناوری می‌تواند به ایران برای ساخت موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای کمک کند یا خیر.

یورونیوز به‌نقل از مایکل هوروویتز، کارشناس مسائل بین‌المللی نوشت: پرتاب این ماهواره، با توجه به شکست‌های قبلی ایران در فوریه گذشته پیشرفت چشمگیری برای ایران محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала