ادرار شتر، کرونا را درمان می‌کند؟

© Photo / IRNAکیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهانپور: گزاره‌های طبی در طول تاریخ تجربه شده و اگر سودمند نباشد کنار می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت بهداشت ایران نسبت به نوشیدن ادرار شتر برای درمان کرونا واکنش نشان داد و اظهار داشت گزاره‌های طبی در طول تاریخ تجربه شده و اگر سودمند نباشد کنار می‌رود.

کیانوش جهانپور در این خصوص گفت:«ما ناظر بر حریم خصوصی افراد نیستیم و وزارت بهداشت به این موضوع ورود نمی‌کند. این مشکلات شخصی افراد است که به این صورت نمود بیرونی پیدا می‌کند. معمولا وقتی شخصی می‌خواهد گزاره غلطی را بیان کند که خودش نیز از نادرست بودن آن مطلع است، به هر کاری متوسل می‌شود، به گونه‌ای که با نسبت دادن آن به مقدسات سعی می‌کند کاری کند که افراد برای اعتراض جرات کافی نداشته باشند.

موضوعی که عده‌ای از آن تحت عنوان طب اسلامی یاد می‌کنند بارها توسط بزرگان این علم و بزرگان علم حدیث رد شده است و این کار بیشتر یک نوع مغالطه مقدس نام می‌گیرد. علم طب، تجربی است و تک تک گزاره‌های آن قابل اصلاح و ویرایش است. گزاره‌های طبی در طول تاریخ تجربه شده و اگر سودمند نباشد کنار می‌رود.

Олимпиада 2016. Плавание. Пятый день - اسپوتنیک ایران
یکی از روشهای درمانی طب سنتی ایرانی دوپینگ قانونی در غرب است

روزی در هند گفته می‌شود که از ادرار گاو استفاده شود و ممکن است روزی کسی در جایی از دنیا رفتار دیگری داشته باشد. این افراد ممکن است مشکلات شخصیتی و اجتماعی داشته باشند. این‌که هر فردی برود ادرار شتر را مصرف کند که وزارت بهداشت ناظر بر حریم خصوصی افراد نیست. در این زمینه نه کارویژه‌ای داریم و نه اطلاعاتی. شتری هم که در آن کلیپ وجود دارد، عربی نیست و نژادی از کشور‌های سردسیر است. احتمالا خواص آن با هم متفاوت است!

علم طب، تجربی است و تک تک گزاره‌های آن قابل اصلاح و ویرایش است. گزاره‌های طبی در طول تاریخ تجربه شده و اگر سودمند نباشد کنار می‌رود. ولی وقتی گزاره‌ها توسط برخی افراد به منابع مقدس منسوب می‌شود، دیگر قابل تست نیست و بر مبنای مغالطه اتفاق می‌افتد. باز هم از این رشته کار‌ها ادامه پیدا می‌کند و شاید این موارد برای انبساط خاطر افراد باشد و بیش از آن قابل ارزش نیست».

از دیروز تا امروز اول اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در ایران شناسایی شد. مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند که شمار کل فوتی ها بر اثر کرونا ۵۲۰۹ نفر از بیماران اعلام شده است. تا امروز ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала