سخنگوی قوه قضاییه ایران: کیفرخواست همدستان زم به دادگاه ارسال شده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سخنگوی قوه قضاییه ایران: کیفرخواست همدستان زم به دادگاه ارسال شده است
سخنگوی قوه قضاییه ایران: کیفرخواست همدستان زم به دادگاه ارسال شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی قوه قضاییه ایران از ارسال کیفرخواست افراد مرتبط با پرونده روح‌الله زم به دادگاه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ایران در خصوص پرونده روح الله زم گفت: بخش اول که خود او است، تحقیقاتش تکمیل شده و چند جلسه دادگاه او نیز برگزار شده است و ادامه جلسات دادگاه را نیز به زودی خواهیم داشت. بخش دوم، تعدادی از عناصر مرتبط اصلی‌تر و دارای نقش فعال‌تر هستند که در این حوزه تعدادی از افراد دستیگیر شده‌اند.

دادگاه روح‌ الله زم برگزار شد - اسپوتنیک ایران
دادگاه "روح‌ الله زم" برگزار شد

اسماعیلی ادامه داد: تحقیقات پرونده‌ آنها تکمیل شده و به نوعی می‌توان گفت که کیفرخواست گروه دوم هم به دادگاه رفت و افراد متعددی تا الان احضار شده‌اند، از آنها تحقیق شده، برای برخی قرار تامین صادر شده، برخی هم بدون قرار تامین در رفت و آمد و ادامه بازجویی‌ها و تحقیقات هستند، کسانی هستند که هنوز احضار نشده‌اند، کسانی هستند که بعد از این قصه خودشان آمدند خود را معرفی کردند و گفتند ما نفهمیدیم و متوجه نبودیم و فریب خوردیم و این همکاری‌ها را انجام دادیم.

وی در خصوص مسئولیت های این افراد گفت: در بخش های مختلف هستند. دامنه این پرونده دامنه نسبتا گسترده‌ای است که همه اینها باید رسیدگی شود. در بخش‌های مختلف افرادی در این پرونده مطرح هستند، اما خیلی بگوییم طراز اول و مدیران ارشد نبودند. تا الان از مدیران ارشد کسی مطرح نیست. تحقیقات ادامه دارد و پرونده هنوز مفتوحی است.

شایان ذکر است که روح‌ الله زم، فرزند محمدعلی زم، از روحانیون شناخته شده ایرانی پس از حوادث انتخابات ۱۳۸۸ از ایران برای مدتی دستگیر و سپس از این کشور خارج شد به مالزی رفت و سپس به فرانسه رفت و در آنجا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را راه‌ اندازی کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دو‌شنبه ۲۲ مهرماه سال ۹۸  در بیانیه‌ای ازدستگیری روح الله زم خبر داده بود و نوشت "سازمان اطلاعات سپاه" او را در یک عملیات "اطلاعاتی هوشمندانه" دستگیر کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала