هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران در خصوص درز اطلاعات ژنتیک ایرانیان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران در خصوص درز اطلاعات ژنتیک ایرانیان
هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران در خصوص درز اطلاعات ژنتیک ایرانیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران انتقال اطلاعات ژنتیک ایرانیان به بیرون از این کشور را خلاف امنیت ملی نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران اظهار داشت: امروز علم ژنتیک بسیار پیشرفت کرده و حتی نقشه‌های ژنتیک می‌تواند مبنای تشخیص شخصیت و حمله بیولوژیکی باشد. در این نقشه‌ها ویژگی‌های کامل انسان‌ها و نقاط ضعف و قوت آنان در مناطق مختلف مشخص شده است. حتی بسیاری از دانشمندان معتقدند که می‌توان سلاح‌هایی ساخت که بر روی یک ژن تأثیرگذار باشد و بر ژن دیگر بی‌تاثیر.

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران

سردار جلالی افزود: بنابراین اطلاعات ژنتیک کشور‌ها، مردم و رهبران آن دارای طبقه‌ بندی بالا و از اطلاعات بسیار مهم می‌باشد. سازمان پدافند غیرعامل در سال 1395 آیین‌نامه‌ای را به تصویب رساند که ممنوعیت انتقال داده‌های ژنتیکی به بیرون کشور بود. این آیین‌نامه ابلاغ شده است و مرتباً پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران تصریح کرد: حتی باخبر شده‌ایم که تعدادی از هنرمندان و رسانه‌های بهایی بیرون کشور در قالب پروژه ژنوم ایرانیان در حال جمع‌آوری ژن ایرانی هستند و بعضی‌ از مراکز دانشگاهی از روی غفلت همکاری‌هایی داشتند اما متوجه شدیم که هدف اصلی سرقت اطلاعات ژنتیکی ایرانیان است. این مسئله بسیار مهم است چرا که می‌توان مبتنی بر ژنتیک مردم هر کشور سلاح‌هایی را برای آنان خواست و بهشان حمله کرد. برهمین اساس می‌توانم بگویم که انتقال اطلاعات ژنتیک ایرانیان به بیرون از کشور اقدامی خلاف از امنیت ملی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала