تماس تلفنی سفیر ایران و کویت در روسیه درباره کرونا

© Sputnikتماس تلفنی سفیر ایران و کویت در روسیه درباره کرونا
تماس تلفنی سفیر ایران و کویت در روسیه درباره کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیران ایران و کویت در مورد روابط دو کشور و همچنین همکاری های منطقه ای و شیوع بیماری کرونا در جهان بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در مسکو، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه روز سه شنبه 26 فروردین با عبدالعزیز العدوانی، سفیر کویت در مسکو گفتگوی تلفنی کرد و در این گفتگو طرفین در مورد روابط دو کشور و همچنین همکاری های منطقه ای و شیوع بیماری کرونا در جهان بحث و تبادل نظر کردند.

جلالی افزود: بحران کرونا بار دیگر ضرورت همکاری جمعی در منطقه را نشان داد و به طرح ایران برای تامین امنیت خلیج فارس اشاره و ابراز نمود طرح ایران صرفا یک طرح امنیتی نیست بلکه طرحی فراگیر در تمامی حوزه های سیاسی، امنیتی،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و تاریخی است.

سفیر ایران همچنین اظهار داشت می توان در چهارچوب طرحی برای همکاری در حوزه بهداشت منطقه و به تعبیری دیپلماسی سلامت با هدف یافتن راهکارها و پروتکل های مشترک برای مبارزه با کرونا به گفتگو پرداخت.

عبدالعزیز العدوانی نیز با دوستانه و دیرینه خواندن مناسبات ایران و کویت مطرح نمود: در شرایط دشوار کنونی که بحران کرونا کل جهان را فراگرفته است اختلافات سیاسی نباید باعث صدمه به مردم عادی شود و کویت با توجه به سابقه دوستی که با ایران دارد تلاش کرد تا در زمینه مقابله با کرونا با ایران کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала