روحانی: وضع ایران از اروپا بهتر است

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی : وضع ایران از اروپا بهتر است
روحانی : وضع ایران از اروپا بهتر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران با مقایسه شرایط ایران و اروپا در مورد کرونا ویروس، وضع ایران را بهتر ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیس جمهور ایران، حسن روحانی در در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به گزارش مقایسه‌ای انجام شده بین ایران و برخی کشورهای اروپایی، گفت: " فاصله بسیار زیادی در این گزارش‌ها نسبت به وضع ایران با اروپا وجود دارد. مثلا تعداد افراد فوتی‌مان بسیار کم و 7 درصد بوده و در برخی کشورهای اروپایی این میزان، 22 درصد بود. برخی از این مقایسه خوششان نمی‌آید که بگوییم وضع ما از اروپا بهتر است."

وی افزود: " دلیل این فاصله با اروپا رفتار مردم، مجاهدت کادر پزشکی، صدا و سیما، نیروهای مسلح، فضای مجازی، هنرمندان است؛ چرا که همه در کنار هم هستیم و دست به دست هم دادیم اما شما (اروپا و آمریکا) این کار را نکردید."

رییس جمهور ایران خطاب به اروپایی‌ها گفت: " ما ویروس کرونا داریم شما هم دارید، ما ویروس بدتر از کرونا داشتیم و داریم که شما ندارید و آن تحریم است. ما ویروس تحریم داشتیم و کرونا هم به آن اضافه شد. اما مردم ما همدیگر را کمک کردند و دست هم را گرفتند و این برای همه ما جای افتخار دارد."

وی تاکید کرد: " وضع ما در مقابله با این بیماری نسبتا خوب و در مقایسه با برخی کشورها بهتر است و اگر بخواهید ناراحت شوید بشوید چاره ای نیست. خودتان با مردم ایران تماس بگیرید و بفهمید در شرایط ما با شرایط شما چقدر فاصله وجود دارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала