اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس های تهران

© Sputnik / Siavash Sobhgahi اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس های تهران
اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس های تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو ها و اتوبوس های تهران در پی شیوع ویروس کرونا اجرایی شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: طرح اتوبوس و مینی‌بوس‌های دربستی به منظور رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی از صبح امروز (۲۳ فروردین ماه) در پایتخت اجرایی شد.

محمود ترفع گفت: فعالیت مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های دربستی جدا از فعالیت ناوگان شرکت اتوبوسرانی است و هیچ‌گاه این طرح در اتوبوس‌های بخش خصوصی و شرکت واحد اجرا نخواهد شد.

​وی ادامه داد: ضمن اینکه تمامی خطوط شرکت واحد فعالیت خود را با تمامی ظرفیت موجود انجام می‌دهند و خللی در خدمت رسانی همیشگی وجود ندارد. ترفع در خصوص نحوه استفاده از این اتوبوس ها توضیح داد: شهروندان با مراجعه به سایت behamrah.ir و نصب این اپلیکیشن روی گوشی همراه خود می‌توانند تعدادی مسیر پر ازدحام به همراه ساعت حرکت اتوبوس و مینی‌بوس‌ها را مشاهده و درنهایت یک صندلی در سرویس مورد نظر خود را رزرو کنند.

به گفته این مقام مسئول، شهروندان باید هزینه صندلی را به‌صورت اینترنتی پرداخت کنند و رأس ساعت انتخاب شده در مبدأ حضور داشته باشند. ترفع یادآور شد: این طرح مشابه فعالیت اسنپ و تپسی در حوزه تاکسی است اما در ظرفیت بزرگ‌تر و سفرهای درون شهری توسط اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های تحت تملک این استارتاپ انجام می شود.

​مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی امروز با ظرفیت کامل به شهروندان سرویس رسانی خواهد کرد و این استارتاپ هم در کنار ناوگان اتوبوسرانی به منظور جلوگیری از ازدحام داخل اتوبوس‌ها فعالیت می‌کند. ترفع درباره علامت‌گذاری طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی توضیح داد: با توجه به کمبود زمان، فاصله‌گذاری اجتماعی در تمامی اتوبوس‌های خط تندرو علامت گذاری شده است و از تمامی شهروندان درخواست داریم که به منظور حفظ سلامت خود در سایر اتوبوس‌ها، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که در صورت تکمیل ظرفیت اتوبوس‌ها، سوار اتوبوس‌ها نشوند و منتظر اتوبوس بعدی بمانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала