برخی از جزئیات در خصوص افزایش دستمزد کارگران و کارمندان در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / برخی از جزئیات در خصوص افزایش دستمزد کارگران ایران
برخی از جزئیات در خصوص افزایش دستمزد کارگران ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در راستای افزایش ۲۱ درصدی حداقل حقوق کارگران ایران برای سال ۹۹، سایر سطوح مزدی ۱۵ درصد به اضافه ماهیانه ۹۱ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ، در حالی دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت،تشکل های کارگری و کارفرمایی با موضوع تعیین حقوق و دستمزد سال 1399 درمحل این وزارتخانه به پایان رسید که به دلیل عدم توافق نمایندگان کارگران و کارفرمایان تعیین حداقل دستمزد با رای گیری به نتیجه رسید. 

تصمیمات گرفته شده از این قرار است:

افزایش حداقل مزد 21 درصد

 بن ماهیانه :400 هزار تومان

 مبلغ مزد روزانه:611809 ریال 

حقوق ماهیانه:18354270 ریال 

پایه سنوات:175 هزار تومان 

حق مسکن :100 هزار تومان 

 افزایش سایر سطوح مزدی 15درصد به اضافه ماهیانه 91 هزار تومان 

یادآور می شود در جلسه دیروز هیئت وزیران ایران میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح این کشور در سال ۱۳۹۹ مشخص شد.

بر اساس تصمیم هیئت وزیران، حقوق شاغلین دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته به طوری که پس از افزایش مذکور، حکم حقوقی آنان از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۹ نیز ، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش می‌یابد، پس از افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала