جهانگیری: ایران در تهیه سیستم های پزشکی به خودکفایی رسیده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس جمهور: ایران در تولید وسایل پزشکی لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور به خودکفایی رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی رئیس جمهور ایران اذعان داشت: امروز همه چیز برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا در کشور ساخته شده است. در آینده نزدیک، ما هیچ کمبود ماسک یا وسایل ضد عفونی کننده ای نخواهیم داشت.

یک اسرائیلی به ظن جاسوسی برای ایران دستگیر شد - اسپوتنیک ایران
یک اسرائیلی به ظن جاسوسی برای ایران دستگیر شد

به گفته جهانگیری، در روزهای ابتدایی شیوع تاج از آنجا که کشور آماده نبود، ایران در زمینه تهیه تمام پزشکان و جمعیت لازم با مشکلاتی روبرو بود. با این حال، امروز، به لطف تلاش های ما، ما قادر به تولید همه چیز لازم برای مبارزه با ویروس هستیم.

روز دوشنبه، وزارت امور خارجه ایران از بیش از 30 کشور جهان که برای مقابله با این بیماری کمک به جمهوری اسلامی فرستاده اند، تشکر کرد.

در تاریخ اول آوریل، علی رضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران، گفت كه ایران تولید سیستم های تست پزشکی خود را برای تشخیص کرونا ویروس راه اندازی كرده است و آماده آغاز صادرات آنها به كشورهای منطقه است. به گفته وی، ایران قادر است روزانه تا 10 هزار دستگاه تولید سیستم تست را افزایش داده و به تولید 20 هزار سیستم روزانه برسد.

وزارت بهداشت ایران از نخستین موارد ابتلا به کرونا ویروس در کشور در 19 فوریه اطلاع داد. براساس آخرین اطلاعات، تعداد افراد آلوده از 62 هزار نفر فراتر رفته است و 3872 مورد مرگ و میر به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала