ستاد عملیات: احتمال آلودگی نیم میلیون ایرانی به کووید-19

© REUTERS / WANA (West Asia News Agency) / Ali Kharaستاد عملیات: احتمال آلودگی نیم میلیون ایرانی به کووید-19
ستاد عملیات: احتمال آلودگی نیم میلیون ایرانی به کووید-19 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاد عملیاتی ایران، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود نیم میلیون ایرانی ممکن است به ویروس کرونا آلوده شوند.

به گزارش اسپوتنیک، حمید سوری عضو ستاد عملیاتی ایران، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ارزیابی هایی از وضعیت کنونی و واقعی کشور در پیرامون کرونا ویروس صورت گرفته است، حدود نیم میلیون ایرانی ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوند.

زنده نگه داشتن روحیه امید و همدلی جهانی توسط کاریکاتوریست ایرانی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
زنده نگه داشتن روحیه امید و همدلی جهانی توسط کاریکاتوریست ایرانی

به گفته وی، چنین ارزیابی هایی از وضعیت واقعی گسترش کرونا ویروس در کشور است.

سوری خاطرنشان کرد: اکنون افرادی که بیماری آنها بدون علامت یا علائم بسیار خفیف است، شمرده نمی شوند. جمعیت ایران نسبت به سال گذشته بیش از 83.3 میلیون نفر بود.

براساس اعلام وزارت بهداشت ایران، از زمان شروع بیماری همه گیر 60.5 هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند و بیش از 3.7 هزار نفر جان خود را از دست داده اند، ایران از نظر اپیدمی هفتمین کشور پر مبتلای جهان است.

تهران معتقد است كه یکی از دلايل شيوع گسترده كرونا در كشور، تحريم های یک جانبه آمريكا است كه مانع از تحويل تعداد كافی دارو و تجهيزات پزشكی به جمهوری اسلامی می شود.

در همین حال، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه اظهار داشت كه جمهوری اسلامی از آمریكا به دنبال كمک پزشکی نیست.

این دیپلمات به نقل از رسانه های ایرانی گفت: آنها در تلاشند تا ایران را در وضعیت دشواری قرار دهند و سپس از اوضاع با استفاده از کرونا ویروس استفاده کنند تا ایران را در پشت میز مذاکره قرار دهند.

ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک برای حل مسئله هسته ای ایران یه صورت یکجانبه خارج شده و از تهران می خواهد که توافق جدیدی را منعقد کند که به گفته واشنگتن، مانع از توسعه سلاح های هسته ای ایران می شود و فعالیت های "بی ثبات کننده" این کشور را در منطقه به پایان می رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала