ایران ساخت ناوشکن ۶ هزار تنی را آغاز می‌کند

اشتراک
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران از آغاز ساخت ناوشکن شش هزار تنی در سال جاری خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از قدس آنلاین، دریادار امیر رستگاری، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران اظهار داشت: سازمان صنایع دریایی یک پروژه‌ای تحت عنوان ناوشکن سنگین دارد؛ این یکی از پروژه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان صنایع دریایی است. البته پروژه‌ای که ما داریم کار می‌کنیم نزدیک به شش هزار تن وزن دارد و یک پروژه‌ای است که دست بلند نیروی دریایی خواهد بود و بدنه‌اش تری ماران تقریباً سه تکه است. ان‌شاالله کار اجرایی ساختش سال ۹۹ استارت می‌خورد؛ البته کار طراحی آن به طور کامل تمام شده است.

ناوشکن و زیردریایی جدیدی به نیروی دریایی ارتش ایران اضافه شد - اسپوتنیک ایران
ناوشکن و زیردریایی جدیدی به نیروی دریایی ارتش ایران اضافه شد

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران افزود: نیروی دریایی یک درخواستی دارد که از همین کلاس موج که در حدود هزار و پانصد تن هست یک ناوشکن کلاس دو هزار تنی با بدنه سه تکه در دستور کار قرار گیرد، امیدواریم این ناوشکن مد نظر نیروی دریایی ارتش را هم اجرا کنیم، اما پروژه وزارت دفاع، ساخت ناوشکن سنگین است که حدود شش هزار تن وزن دارد و دارای قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای است. این ناوشکن دست بلند نیروی دریایی ایران برای حضور طولانی‌تر در اقیانوس‌ها با قابلیت‌های آفندی و پدافندی بسیار ویژه خواهد بود تا بتواند نقش راهبردی نیروی دریایی را به طور کامل ایفا کند.

دریادار رستگاری مدت زمان ماندگاری این ناوشکن در دریا، گفت: تا فورس حدود هشت می‌تواند عملیات انجام بدهد، تا فورس ده قابلیت ماندگاری دارد و می‌تواند در عرصه طوفانی اقیانوس حضور پیدا کند و ماندگاری بیش از دو ماه دارد به گونه‌ای که بدون پهلوگیری برای گرفتن آذوقه حداقل دو ماه را در پهنه اقیانوس مأموریت هایش را انجام بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала