هشدار رئیس مرکز تجارت جهانی ایران به روحانی

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار رئیس مرکز تجارت جهانی ایران به روحانی
هشدار رئیس مرکز تجارت جهانی ایران به روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران بشدت به تصمیم حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره بازگشایی بانکها و ادارات انتقاد وارد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور، اقتصاددان و رئیس مرکز تجارت جهانی ایران نسبت به شیوع گسترده "ویروس کرونا" و افزایش تعداد مبتلایان و درگذشتگان در سراسر ایران هشدار داد و بشدت از تصمیم حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره بازگشایی بانکها و ادارات انتقاد کرد و گفت: بیش از یکماه و نیم است که شیوع "ویروس کرونا" در ایران از جانب دولت و مقامات مسئول کشورمان علنی و رسانه ای شده و از آن تاریخ تا به امروز طبق آمار رسمی دولت، کل مبتلایان به این بیماری در سراسر ایران به بیش از 50000 نفر رسیده و متأسفانه تاکنون 3200 نفر نیز به دلیل ابتلا به کووید 19 در کشورمان جان خود را از دست داده اند!!

درمان زود هنگام کرونا، عوارض آن را بشدت کاهش می دهد - اسپوتنیک ایران
درمان زود هنگام کرونا، عوارض آن را بشدت کاهش می دهد

وی خطاب به روحانی افزود: چرا با بازگشایی زود هنگام ادارات و بانکها عده ای از مردم را تحت عنوان کارمند و ارباب رجوع از منزل بیرون می کشید و جان آنان را به خطر می اندازید؟
این در حالیست که طبق اظهارات و هشدارهای مکرر مسئولین "ستاد مبارزه با کرونا" و برخی از اعضاء "شورای عالی امنیت ملی" چنانچه اصول بهداشتی و اصول ایمنی از جانب دولت و مردم رعایت نشود قطعاً بحران کرونا روز به روز گسترش خواهد یافت و چه بسا "ویروس کرونا" این میهمان منحوس و ناخوانده، سالجاری در ایران جا خشک کرده و علیرغم میل مان سایه به سایه دنبال مان باشد!!

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ادامه داد: فلذا با استناد به این اطلاعات باید تدابیر ویژه ای در سطح ملی از جانب دولت و ملت و سایر دستگاههای کشوری و لشگری اندیشیده شود تا حدالامکان از افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در سطح کشور جلوگیری شود و سعی بر این باشد تا آمار بیماران و فوتی ها روز به روز کاهش یافته و ریشه این ویروس لعنتی از اقصی نقاط کشورمان کَنده شود.

وی تاکید کرد: چنانچه عده ای ناآگاه و یا بی وجدان، موقعیت بحرانی کشور را درک نکرده و به توصیه ها و اخطارهای مقامات مسئول و "ستاد مقابله با کرونا" توجه نکرده و نمی کنند قابل درک است زیرا همچنانکه عرض کردم یا ناآگاهند که باید تفهیم شوند، یا بی شعور و احمق اند که باید جریمه شوند و یا اینکه خائن هستند و عمداً در جهت تشدید بحران قدم برمیدارند که باید با آنان شدیدترین برخوردها را انجام داد!! درکل این بخش با تدابیر صحیح قابل کنترل می باشد.

علیپور در ادامه افزود: اما مشکل اصلی، تصمیمات نادرست و عملکرد سوال برانگیز دولت می باشد که بسیار خطرناک و غیرقابل جبران خواهد بود. کاری به اعمال و رفتار و تصمیمات غلط دولت طی دو ماه گذشته ندارم اما بحث اینجانب مربوط به تصمیمات و کارهایی است که دولت از این به بعد انجام می دهد. در این ارتباط عقل و عِلم هر دو حکم میکنند که در حال حاضر و تا کنترل بیماری کرونا، دولت محترم از تردد غیر ضرور مردم در شهرها و مسافرتهای بین شهری شدیداً جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала