تولید انبوه کیت تشخیص کرونا در ایران

© REUTERS / Bing Guanآزمایش کروناویروس کرونا
آزمایش کروناویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراسم رونمایی از تولید انبوه کیت تشخیص کرونا در ستادکل نیروهای مسلح ایران برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، کیت تشخیص کرونا توسط متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و تولید شده است.

سردار عزیزی دلشاد مسئول اداره تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح در این خصوص گفت:«این کیت در زمان سه ساعت می‌تواند بیماری را با دقت خیلی خوب تشخیص دهد و می‌تواند بر اساس تمام ژنوم‌های دنیا عمل کند.

نمونه تحقیقاتی این کیت قبل از اسفندماه و پیش از آنکه اولین نمونه بیماری کرونا در کشور تشخیص داده شود آماده شده بود و از آن زمان تا کنون سیر مراحل تحقیقاتی خود را طی و مجوزهای لازم را کسب کرده و امروز آماده تولید انبوه است تا در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد. این کیت از نمونه‌های مشابه خود در دنیا چیزی کم ندارد و حتی توان صادرات را هم دارد».

صف تست کرونا زیر بارش برف سنگین در کانادا + ویدئو - اسپوتنیک ایران
صف تست کرونا زیر بارش برف سنگین در کانادا + ویدئو

تا 10 فروردین1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3186 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 41495 مورد رسید. تا کنون 13911 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 117 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به 2757 نفر رسید.3511 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

مطابق با اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، تا نیمه شب روز 30 ماه مارس، در سراسر جهان، 718685 به بیماری « کووید-19» مبتلا شده‌اند. از این تعداد 33800 نفر درگذشتند و 149 هزار نفر بهبود یافتند.

آمریکا از لحاظ شمار مبتلایان با 139600 نفر در صدر کشورها قرار دارد. ایتالیا با 97600 نفر در جای دوم و چین با 82100 نفر در ردیف سوم قرار گرفته است. کشورهای اسپانیا،آلمان،فرانسه، ایران، بریتانیا، سوئیس و نیدرلند در فهرست 10 کشور با تعداد زیاد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала