توضیحات همتی در خصوص روند آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توضیحات همتی در خصوص روند آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران
توضیحات همتی در خصوص روند آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس بانک مرکزی ایران روند آزادسازی منابع ارزی این بانک و اخذ وام از صندوق بین المللی پول را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهار داشت: این روزها، زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی‌ و تلاش جدی و فوری مسئولان می‌باشد. بانک مرکزی، در ادامه رویکرد فعال و تلاشهای خود، با همراهی و پشتیبانی وزیر محترم امور خارجه، تمام توان و همت خودش را صرف تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان، از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو،تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه نموده و به تلاشها ی خود ادامه خواهد داد.

سدی به نام اف‌ای‌تی‌اف بر سر راه وصول منابع مالی ایران  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سدی به نام اف‌ای‌تی‌اف بر سر راه وصول منابع مالی ایران

همتی در ادامه پیام اینستاگرامی خود می‌نویسد: تلاش برای دسترسی به تأمین مالی سریع از صندوق بین المللی پول ، به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده است، همگی در این راستا است. بحمدالله، پیگیریها در هر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران افزود: در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خودش برای تأمین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی! بایستی توضیح بدهم که تلاش ما صرفاً در جهت برداشتن محدودیتها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.

همتی در انتها تصریح کرد: همه میدانند که شرایط خطیر کنونی ایجاب میکند که کشورها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین نیازهای ضروری و انسان دوستانه خود با محدودیتی مواجه نباشند. مطمئناً بانک مرکزی تمامی تلاش خود را در جهت گشایش‌ های بیشتر در رفع مشکلات و تأمین نیازهای مردم انجام خواهد داد، همانطور که قبل از شیوع کرونا مسیر روبه بهبود در رشد اقتصادی و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده به خوبی شکل داده است.

View this post on Instagram

A post shared by عبدالناصر همتی (@abdolnaser_hemmati) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала