گفتگوی تلفنی رئیس مجلس ایران با همتای روسی

© Sputnik / Shiva Abshenasگفتگوی تلفنی رئیس مجلس ایران با همتای روسی
گفتگوی تلفنی رئیس مجلس ایران با همتای روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی لاریجانی رئیس مجلس ایران در تماس تلفنی با رئیس دولتی دوما ویاچسلاو والودین، ​​خواستار افزایش کالاهای کشاورزی به ایران شد.

به گزارش وب سایت دولتی دوما، ویاچسلاو والودین و علی لاریجانی روز پنجشنبه طی گفتگوی تلفنی، در مورد رفع تحریم ها و مبارزه مشترک با کرونا ویروس صحبت کردند.

لئونید اسلوتسکی رئیس هیئت مدیره بنیاد و رئیس کمیته امور بین الملل دوما - اسپوتنیک ایران
صندوق صلح جهانی روسیه به یاری ایران می رود

در بیانیه سایت دوما آمده است: رئیس مجلس شورای اسلامی ایران درخواست افزایش تولید محصولات کشاورزی به ایران و ایجاد روابط بین منطقه ای را برای این منظور انجام داد.

لاریجانی در گفتگو با والودین ضمن تشکر از رئیس جمهور پوتین به دلیل کمک به تهران در مبارزه با گسترش کرونا تقدیر و تشکر کرد.

خاطرنشان باید شد، طرفین در مورد توسعه روابط دو جانبه در زمینه بیماری همه گیر کرونا ویروس، با تأکید بر لزوم رفع تحریم ها گفتگو کردند.

وب سایت دوما می گوید: ویاچسلاو والودین و علی لاریجانی از ابتکار شماری از کشورها مبنی بر لزوم لغو تحریم ها و کنار گذاشتن سیاست تحریم ها، با توجه به ماهیت غیرانسانی آنها، به ویژه در شرایطی که شیوع گسترده کرونا ویروس در جهان وجود دارد حمایت کردند.

علاوه بر این، در این پیام آمده است كه سیاستمداران موافقت كردند كه همه قالبهای همکاری بین پارلمانی را به حالت از راه دور منتقل كنند.

پیش از این، کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس، گفته بود که مسکو 500 کیت آزمایشی را برای تشخیص عفونت در اختیار تهران قرار داده است که می توان از آنها برای بررسی حدود 50 هزار نفر استفاده کرد. این دیپلمات همچنین برای ارائه کمکهای بیشتر به ایران از تماس با مقامات روسیه خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала