کرونا رکورد ۵۰ ساله مصرف روزانه آب در تهران را شکست

© Fotolia / Borna_Mirکرونا رکورد ۵۰ ساله مصرف روزانه آب در تهران را شکست
کرونا رکورد ۵۰ ساله مصرف روزانه آب در تهران را شکست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل آبفا استان تهران اعلام کرد: میزان آب مصرفی تهران در ۲۹ اسفند به خاطر خانه تکانی ها و نظافت‌ های بیشتر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا معادل ۳.۵ میلیون مترمکعب بوده که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اظهار داشت: ۳.۵ میلیون متر مکعب معادل مصرف آب معمولا در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این روند در مصرف آب شرب ما را در تابستان با مشکل مواجه خواهد ساخت.

بورل: از درخواست ایران برای دریافت وام حمایت می‌ کنیم - اسپوتنیک ایران
بورل: از درخواست ایران برای دریافت وام حمایت می‌ کنیم

بختیاری افزود: میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران ادامه داد: با اشاره به بی سابقه بودن مصرف آب شرب در تهران در اسفند ماه سال ۹۸، بارندگی های ۱۳۹۸ خوب بود و توانستیم بخشی از مصرف را کنترل کنیم، اما ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است.

بختیاری با بیان اینکه وضع فعلی تهران سبب اختصاص اعتبار مناسب به این استان شده است، گفت: پیش بینی می شود تصفیه خانه ششم تا پایان خرداد به بهره برداری برسد و ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب آب بیشتری برای تهران تولید شود.

وی گفت: بیش از ۴۰ درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور ۷ تا ۸ درصد را تشکیل می دهد.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن کشور را درگیر کرده بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر را مبتلا کرده است که از این تعداد هفت هزار و ۹۱۳ نفر بهبود یافته اند و یک هزار و ۶۸۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала