افزایش فوتی ها بر اثر مصرف الکل در خوزستان

© AFP 2023 / Mustafa Ozera مشروبات الکلی
 مشروبات الکلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد قربانیان بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی به 62 نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های داخلی، علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته، 3 نفر دیگر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی در استان جان خود را از دست دادند و تعداد قربانیان به 62 نفر رسید.

او اظهار داشت:«طی مدت مذکور، 13 نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف این مشروبات به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و در حال حاضر موارد بستری ناشی از مصرف این مشروبات 22 نفر است که 5 نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مداوا هستند.

آیا ایران رتبه ی نهم مصرف الکل در جهان را دارد؟ - اسپوتنیک ایران
رواج مصرف مشروبات الکلی در میان دختران دانشجوی ایرانی +عکس

باید توجه داشت که مشروبات الکلی مذکور خاصیت سمی بسیار زیادی دارد و کاملا با الکل‌های معمولی متفاوت هستند. مصرف مقدار بسیار جزئی آن به سرعت باعث آسیب جانی و جسمی خواهد شد.

یکی از مصرف کنندگان این مشروبات شب گذشته بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های شرق اهواز مراجعه کرده، ولی در بدو مراجعه آسیب شدید بینایی در این فرد ایجاد شده بوده که نشان دهنده میزان بالای سم این مشروبات است».

از روز 16 اسفند نیز مسمومیت های الکلی نیز به دغدغه ای مضاعف تبدیل شد. رواج مصرف الکل تقلبی یا صنعتی در کشور بر اساس آمار رسمی تاکنون 146 قربانی گرفته است. این در حالی است که آمار فوتی های کرونا تا روز 25 اسفند 724 نفر اعلام شده است. یعنی قربانیان الکل تقلبی یا صنعتی 20 درصد قربانین خود ویروس کرونا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала