محققان ایرانی داروی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف کردند

© Fotolia / Alexander Raths محققان ایرانی داروی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف کردند
محققان ایرانی داروی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک شرکت دانش بنیان در ایران توانست ترکیب دارویی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف و شناسایی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مصطفی قانعی، دبیر ستاد زیست فناوری ایران اعلام کرد: یک شرکت دانش بنیان ایرانی زیر مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری موفق شده در نتایج آزمایشگاهی و ویروس شناسی، داروی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف و شناسایی کند و تست بالینی و انسانی این دارو موفقیت آمیز بوده است. همچنین این ترکیب دارویی تولیدشده می‌تواند مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا 4 روز کاهش دهد.

پوتین وضعیت کرونا ویروس را خطر بالقوه بالا ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین وضعیت کرونا ویروس را "خطر بالقوه بالا" ارزیابی کرد

دبیر ستاد زیست فناوری ایران افزود: ضایعه ریوی متعاقب بروز بیماری کرونا در ریه ایجاد می‌شود که منجر به بستری، رفتن به بخش ICU و حتی در مواردی منجر به مرگ می‌شود. این ترکیب دارویی امروز به اطلاع دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا و در نهایت وزیر بهداشت رسید و خوشبختانه این روش به عنوان شروع درمان بوده است. در گروهی که این سه ترکیب دارویی را دریافت کردند، 40 درصد این بیماران قبل از 4 روز بستری در بیمارستان ترخیص شدند.

وی ادامه داد این ترکیب دارویی جدید، ترکیب دارویی مخصوص بیماری کرونا نیست بلکه بیماری های تنفسی و ریوی را درمان می کند.

قانعی گفت: البته تاکنون بیماری کرونا برای خودش درمان ندارد بنابراین ما صحبت از درمان کرونا نمی کنیم بلکه صحبت از درمان ضایعه ریوی ناشی از این ویروس است که متعاقب بیماری کرونا در ریه ایجاد می شود و منجر به بستری و رفتن بیمار به آی سی یو و مرگ وی می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما تمام مجوزهای اخلاقی را دریافت کرده و نتایج این طرح را به استماع معاون وزیر و دبیر ستاد کرونا و در نهایت وزیر بهداشت رساندیم و مقرر شد که اعلام کنم خوشبختانه به عنوان شروع یک برنامه درمانی مورد قبول واقع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала