تأثیر کرونا بر قیمت گوشت در ایران

© Sputnik / Alexey Malgavkoتأثیر کرونا بر قیمت گوشت در ایران
تأثیر کرونا بر قیمت گوشت در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران مواردی از گرانی گوشت قرمز در بازار مشاهده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، مدیر عامل اتحادیه دامداران اعلام نمود که قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی 70 هزار تا 75 هزار تومان بوده و فروش بالا تر از این قیمت گران فروشی است.

سعید سلطانی رئیس اتحادیه دامداران در ادامه گفت:«مواردی از گرانی گوشت قرمز که در بازار مشاهده می شود ناشی از سوء استفاده و گرانفروشی توسط برخی افراد است. قیمت هر کیلوگرم دام زنده در استان‌های کشور 36 هزار تومان و در تهران کمی بالاتر به فروش می رسد. قیمت هر کیلو گرم گوشت شقه گوسفندی نیز 70 تا 75 هزار تومان است. فروش گوشت گوسفندی بالاتر از این قیمت ناشی از سوء استفاده و سودجویی برخی افراد متخلف است.

گرانی 500 درصدی پیاز و سیب زمینی در ایران - اسپوتنیک ایران
گرانی 500 درصدی پیاز و سیب زمینی در ایران

دلیل افزایش قیمت گوشت گوسفندی در برخی از خرده فروشیها به خاطر شایعه قرنطینه  شهرها و سوء استفاده  برخی از افراد از افزایش تقاضای به وجود آمده در بازار است. اختلالی در فعالیت کشتارگاه ها صورت نگرفته و به فعالیت های خود ادامه می دهند.

روند حمل و نقل نهاده های دامی  توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای به کندی صورت می گیرد موضوع کرونا  نیز مزید بر علت شده است و نهادها دامی با تاخیر در اختیار دامداران قرار می‌گیرد. گزارش انتشار شایعاتی مبنی بر قرنطینه شدن تهران و دیگر استانهای کشور باعث افزایش تقاضا برای خرید مایحتاج عمومی توسط مردم و ایجاد صفهای طولانی در مراکز خرید شد.

 این افزایش تقاضا منجر به بالارفتن قیمت برخی از محصولات شده است به طوری که هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در تهران تا 170 هزار تومان نیز به فروش می رسید».

در جهان بیش از 160 هزار نفر در 150 کشور مبتلا به این ویروس شده اند، اکثر آنها بهبود یافته اند و بیش از 6 هزار نفر جان خود را از دست دادند. مطابق با آخرین آمار مقامات ایران، 853 نفر در ایران از این بیماری درگذشتند و تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران به 15 هزار نفر نزدیک می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала