چین خواستار لغو تحریم های ایران در شرایط همه گیری جهانی شد

© AP Photo / Andy Wongچین خواستار لغو تحریم های ایران در شرایط همه گیری جهانی شد
چین خواستار لغو تحریم های ایران در شرایط همه گیری جهانی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین خواستار لغو تحریم های ایران برای مقابله با بیماری همه گیر کروناویروس شد.

به گزارش اسپوتنیک، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری در روز دوشنبه گفت که چین از کشورهای مربوطه می خواهد كه فوراً تحریم ها علیه ایران را درشرایطی که این کشور با تمام توان برای مقابله با بیماری همه گیر مبارزه می کند لغو كنند.

پیش از این، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نامه هایی خطاب به رهبران چند کشور نوشت که تحریم های ایالات متحده باعث شده 200 میلیارد دلار به ایران خسارت وارد کند و در نتیجه آن مانع از مقابله با بیماری همه گیر جهانی شود. روحانی همچنین خاطرنشان کرد: " ایران با محدودیت های جدی در رابطه با تحریم های آمریکا و سیاست فشار حداکثری بر تهران روبرو است."

این دیپلمات با بیان اینکه این برخلاف روحیه بشردوستانه است، گفت: " در حال حاضر دولت و مردم ایران در حال مبارزه با بیماری همه گیر هستند و این مبارزه وارد مرحله تعیین کننده شده است. حفظ تحریم های یک جانبه علیه ایران در این دوره فقط اوضاع را تشدید می کند."

به گفته وی، حفظ تحریم ها تأثیر جدی بر توانایی ها و تلاش های ایران در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا ویروس خواهد داشت و همچنین مانعی برای کمک به تهران از طرف سازمان ملل و سایر سازمان ها خواهد بود.

چنگ شوانگ گفت:" چین از طرفهای درگیر می خواهد تا فوراً تحریم های مربوطه را از ایران لغو کنند تا از آسیب بیشتر به اقتصاد ایران و زندگی مردم جلوگیری شود. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала