زنجیره انتقال ویروس کرونا در پنج استان ایران قطع شد

© REUTERS / WANA NEWS AGENCYزنجیره انتقال ویروس کرونا در پنج استان ایران قطع شد
زنجیره انتقال ویروس کرونا در پنج استان ایران قطع شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی یک شبانه روز گذشته زنجیره انتقال ویروس کرونا در پنج استان ایران قطع شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بنا به اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آمار ابتلا به موارد جدید کرونا در استان‌های گلستان، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری طی ۲۴ ساعت گذشته به صفر رسیده است.

کارگردان چینی برای مقابله با کرونا در ایران ۲ میلیون دلار کمک کرد+عکس
 - اسپوتنیک ایران
کارگردان چینی برای مقابله با کرونا در ایران ۲ میلیون دلار کمک کرد+عکس

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران همچنین اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۵۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

جهانپور ادامه داد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر افزایش یافت.

نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала