کارگردان چینی برای مقابله با کرونا در ایران ۲ میلیون دلار کمک کرد+عکس

© AFP 2023 / Nicolas Asfouriکارگردان چینی برای مقابله با کرونا در ایران ۲ میلیون دلار کمک کرد+عکس
کارگردان چینی برای مقابله با کرونا در ایران ۲ میلیون دلار کمک کرد+عکس
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارگردان و بازیگر مشهور چینی با نام زو ژنگ دو میلیون دلار برای کمک به مردم ایران در این شرایط بحرانی هدیه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران در حساب توئیتری خود نوشت: کارگردان چینی به ایران ۲ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا کمک کرده است.

‏«زو ژنگ» کارگردان و بازیگر مشهور چین، ۱۵میلیون یوان (معادل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) برای کمک به مردم ایران در مقابله با ‎کرونا اهدا کرد که ۵۰۰ دستگاه اکسیژن‌سنج خون (Pulse Oximeter)، ۲۵ دستگاه‌ اکسیژن ساز و یک دستگاه CPR را هم شامل می‌شود.

 کمک‌ها ی مربوطه با پرواز باری هواپیمایی ماهان از چین به ایران ارسال می‌شود. بنیاد خیریه آفتاب جدید پکن که از حدود دو هفته قبل در حال جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردم این کشور آسیایی به ایرانیان است، در انتقال کمک‌ها به ایران فعالیت می‌کند.

‌ژنگ، بازیگر و کارگردان ​فیلمهای «گمشده در تایلند»، «گمشده در هنگ کنگ» و «گمشده در روسیه» است.

نخستین فیلم این کارگردان یعنی «گمشده در تایلند» که در سال ۲۰۱۲ روی پرده رفت، در مدت کوتاهی توانست یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یوان در گیشه به فروش برسد.

پیش از این یک میلیون ماسک از سوی «جک ما» بنیانگذار شرکت چینی «علی بابا» به ایران اهدا شده بود.

تاکنون ۹ محموله کمک چینی‌ها شامل ماسک، داروهای سنتی، کیت های تشخیص کرونا، دستگاه‌های اکسیژن ساز، دستگاه تحلیل کیت و داروهای مبارزه با کرونا با هواپیمای باری ماهان از چین به ایران ارسال شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала