ستاد کل نیروهای مسلح ایران: روند خلوت سازی شهرها در ۲۴ ساعت آینده آغاز می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ستاد کل نیروهای مسلح ایران: روند خلوت سازی شهرها در ۲۴ ساعت آینده آغاز می‌شود
ستاد کل نیروهای مسلح ایران: روند خلوت سازی شهرها در ۲۴ ساعت آینده آغاز می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روال خلوت سازی شهرها در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رصد ملی و یافتن افراد مشکوک و افرادی که احتمال بیماری در آنها وجود دارد مهم است. ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری مورد رصد قرار خواهند گرفت و افراد مشکوک به بیماری کاملا مشخص می‌شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تصریح کرد: کسانی که مشکوک نیستند به منزلشان بر می‌گردند با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل هایی که وزارت بهداشت داده، سلامتی شان حفظ می شود و موارد مشکوک باید در مراکز مقدماتی مورد معاینه و رسیدگی اولیه قرار بگیرند؛ در این حوزه  ما بر عهده گرفتیم تا هزار مورد درمانگاه ثابت و سیار نیروهای مسلح را به بخش کشوری در سراسر کشور کمک کنیم تا رصد و معاینه بالینی صورت بگیرد و مواردی که نیازمند دارو یا واگذاری ماسک و امکانات محافظتی هستند، این موارد را در اختیارشان قرار دهیم و مواردی هم که نیاز است، به سمت بیمارستان ها هدایت شوند.

سرلشکر باقری افزود: از جمله تصمیمات دیگر این بود که کمیته انتظامی و امنیتی ما به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه ها و خیابان ها و جاده ها را که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود، انجام دهند که این کار هم در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

​لازم به ذکر است که بنا به اعلام علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت ایران، طی ۲۴ساعت گذشته ۱۲۸۹ مورد ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده و تعداد کل مبتلایان به ۱۱۳۶۴ نفر افزایش یافته است. تا کنون ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. گفتنی است در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان در این کشور به ۵۱۴ مورد رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала