درخواست 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / درخواست 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا
درخواست 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران از درخواست 5 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا در ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد که این کشور برای مبارزه با ویروس کرونا از صندوق بین المللی پول درخواست کمک 5 میلیارد دلاری کرده است.

وی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: در تاریخ ششم مارس، نامه ای به کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول نوشتم که با توجه به گسترش کرونا ویروس در کشور ما و نیاز به اقدامات جدی پیشگیرانه و همچنین خنثی کردن پیامدهای اقتصادی (شیوع ویروس کرونا) ، خواستار استفاده از ابزار سریع تأمین مالی به ارزش حدود 5 میلیارد دلار شدم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от عبدالناصر همتی (@abdolnaser_hemmati)

گفتنی است که اطلاعات مربوط به درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول نیز توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور تأیید شد.

پیش از این بانک جهانی (صندوق بین المللی پول و بانک جهانی) آمادگی خود را برای حمایت از کشورهایی که اقتصادشان از شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته بود، اعلام کرده بود.

در ایران از تاریخ 19 فوریه که برای اولین بار مقامات این کشور از شناسایی ویروس کرونا در ایران خبر داده بودند، 9 هزار مورد از این بیماری به ثبت رسیده و 354 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. همچنین گزارش شده که بیش از 2 هزار و نهصد نفر نیز بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала