رستوران‌های عرضه کننده مواد دخانی پلمب شدند

© AP Photo / Ebrahim Noroozi کرونا در ایران
 کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهم‌ترین مسیر مهار و کنترل بیماری کروناویروس رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، به گفته معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، مهم‌ترین مسیر مهار و کنترل بیماری کروناویروس رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط است.

وی در ادامه افزود:« برای رعایت بهداشت فردی و محیط سختگیرتر شده‌ایم. توصیه اکید ما به مردم کاهش ترددهای شهری و پرهیز از سفر به سایر شهرها است.

ما تقریبا تمام دستورالعمل‌های نورورزی خود را که هر ساله ابلاغ می‌کردیم تبدیل کرده‌ایم به بسیج همگانی مقابله با بیماری کووید- 19، در این راستا بازدید از هتل‌ها، اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، متروها، اتوبوس‌های درون شهری، ایستگاه‌های راه آهن، اغذیه فروشی‌ها و غیره قوت بیشتری گرفته است. هدف اصلی از افزایش نظارت‌ها رعایت بهداشت فردی و محیط برای کنترل بیماری کرونا است.

پلمب ۲۶ آرایشگاه در ایران به دلیل ارائه خدمات به جنس مخالف - اسپوتنیک ایران
پلمپ ۲۶ آرایشگاه در ایران به دلیل ارائه خدمات به جنس مخالف

این نظارت کار تمام دستگاه‌ها، واحدهای صنفی و عموم مردم است. در این زمینه از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، وزارت نفت بویژه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در خصوص جایگاه‌های پمپ بنزین، بانک‌ها اعلام کرده‌ایم با اهمیت بیشتری نسبت به رعایت بهداشت هم برای مردم و هم کارکنان خودشان سخت‌گیری کنند. البته رستوران‌هایی که مواد دخانی عرضه می‌کردند در ابتدا به صورت داوطلبانه خودشان اقدام به تعطیلی مراکز و برخی نیز توسط همکاران ما پلمب شدند.

در این روزها ممکن است مراجعه به آرایشگاه‌های زنانه و مردانه نسبت به گذشته افزایش یابد، با توجه به شیوع این بیماری به مردم توصیه می‌کنیم در صورت ضرورت تنها برای فعالیت‌های روتین مانند کوتاهی مو، اصلاح صورت  به آرایشگاه‌ مراجعه کنند. نکته مهم آن است که در همین اقدامات ضروری نیز رعایت نکات بهداشتی مانند حفظ فاصله میان افراد و داشتن دستکش هم برای آرایشگر و هم مشتری الزامی است. انجام فعالیت‌های حاشیه‌ای بویژه در آرایشگاه‌های زنانه مانند مانیکور، کاشت ناخن و بویژه فعالیت‌های مرتبط با آزاد شدن گازهای شیمیایی مانند رنگ کردن موها و استفاده از پودر دکلره نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

دانشمندان الکل را ناجی بشریت نامیدند - اسپوتنیک ایران
دانشمندان الکل را ناجی بشریت نامیدند

اگر مواد مصرفی بر پایه الکل باشد نمی‌تواند سبب بروز آلرژی برای مردم شود. اما مشتقات کلره اکیدا نباید در شهرها استفاده شود، چرا که خاصیت رنگ بری، خورندگی روی فلز و ایجاد اختلال تنفسی دارد که از این رو استفاده آن توصیه نمی‌شود. در مورد مواد ضد عفونی کننده بر پایه الکل نیز زمانی که ضد عفونی کردن سطوح با آن انجام شود، خوب است، چراکه روی سطوح می‌نشیند و گندزدایی به نحوه مناسبی انجام می‌شود.

البته این موضوع وابسته به میزان آلودگی سطوح و شرایط جوی است. اینگونه گندزداها در صورتی که بارندگی یا مشکل دیگری وجود نداشته باشد سه تا 4 ساعت ماندگاری خواهد داشت.این موضوع برای وسایل حمل و نقل عمومی متفاوت است، تصریح کرد: توصیه ما برای این وسایل آن است که پیش از آنکه مسافران در ابتدای مسیر سوار شوند گند زدایی انجام شده و مجددا در انتهای مسیر با پیاده شدن مسافران نیز صورت گیرد».

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران در هجدهمین روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 5823 هزار نفر رسیده و 145 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین 1669 نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 100 هزار نفر گذشته و به 103946 نفر رسیده است. از این میان 58529 نفر سلامتی خود را بازیافته و 3524 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала