ابراز خوش بینی رئیس مجلس ایران به غلبه بر کرونا : این روزها می‌گذرد!

© Photo / IRNAعلی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ضمن ابراز خوش بینی به غلبه بر بیماری هولناک ویروس کرونا اظهار داشت این روزها می گذرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با همت شبانه روزی مسئولان علی‌الخصوص اقدامات پیشگیرانه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و همکاری و همدلی مردم رئوف، هر چه زودتر، شاهد کوتاه شدن سایه شوم این بیماری از سر کشور باشیم.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
ادامه افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران : آخرین آمار + ویدئو

به گزارش ایسنا،  علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در تازه ترین پست اینستاگرامی خود از امید و همت بلند ملت  ایران به ویژه مردم شریف استان های قم، گیلان و تهران در مقابله با شیوع کرونا قدردانی کرد.

متن کامل پست اینستاگرامی لاربجانی به این شرح است: "در هفته های گذشته، ابتلای تعدادی از هموطنان عزیزمان  به ویژه  در استان های قم، گیلان و تهران به کرونا و درگذشت شماری از مبتلایان، حلاوت واپسین ایام سال را برای همگان به تلخی مبدل کرد. ضمن آرزوی بهبودی کامل برای همه مبتلایان،‌ طلب آمرزش و رحمت برای قربانیان و صبر و آرامش برای بازماندگان، امیدوارم که با همت شبانه روزی مسئولان علی الخصوص اقدامات پیشگیرانه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و همکاری و همدلی مردم رئوف، هر چه زودتر، شاهد کوتاه شدن سایه شوم این بیماری از سر کشور باشیم تا دشواری و مرارت ایام، جای خود را به احساس پیروزی و سربلندی دهد. همچنین خود را در  رنج  مردم شریف  قم در این روزهای سخت سهیم می دانم و با این شهر مقدس چنین همسخن می شوم که: فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ! با تکیه بر مهربانی کریمه اهل بیت(س)، از بستر کسالت برخیز! این روزها می گذرد و می دانم که بر دامنت کبریات ننشیند گرد".

Посмотреть эту публикацию в Instagram

در هفته های گذشته، ابتلای تعدادی از هموطنان عزیزمان به ویژه در استان های قم، گیلان و تهران به کرونا و درگذشت شماری از مبتلایان، حلاوت واپسین ایام سال را برای همگان به تلخی مبدل کرد. ضمن آرزوی بهبودی کامل برای همه مبتلایان،‌ طلب آمرزش و رحمت برای قربانیان و صبر و آرامش برای بازماندگان، امیدوارم که با همت شبانه روزی مسؤولان علی الخصوص اقدامات پیشگیرانه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و همکاری و همدلی مردم رئوف، هر چه زودتر، شاهد کوتاه شدن سایه شوم این بیماری از سر کشور باشیم تا دشواری و مرارت ایام، جای خود را به احساس پیروزی و سربلندی دهد. همچنین خود را در رنج مردم شریف قم در این روزهای سخت سهیم می دانم و با این شهر مقدس چنین همسخن می شوم که: فاستقم کما امرت! با تکیه بر مهربانی کریمه اهل بیت(س)، از بستر کسالت برخیز! این روزها می گذرد و می دانم که بر دامن کبریات ننشیند گرد.

Публикация от علی لاریجانی ( Ali larijani ) (@larijani_ir)

طبق اخرین آمار اعلام شده، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌ اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала