بازنشستگان ایرانی در سال 1399 چقدر حقوق خواهند گرفت؟

© Photo / IRNAبازنشستگان ایرانی در سال 1399 چقدر حقوق خواهند گرفت؟
بازنشستگان ایرانی در سال 1399 چقدر حقوق خواهند گرفت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی ایران به بیان توضیحاتی درباره افزایش حقوق کارگران در سال آتی پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی ایران با اعلام اینکه، سبد هزینه خانوار در شورای عالی کار مشخص شده است، گفت: در سال 97 سبد هزینه خانوار 3 میلیون و 650 هزار تومان بود و برای سال 98 نیز 4 میلیون و 900 هزار تومان سبد هزینه خانوار مشخص شده بود که مابه التفاوت این سبد هزینه در سال 97 و 98، یک میلیون و 180 هزار تومان به توافق دولت، کارگر و کارفرما رسیده است.

وی افزود: برای سال 98 حداقل حقوق کارگران یک میلیون و 520 هزار تومان بود که اگر رقم یک میلیون و 180 هزار تومان (مابه التفاوت سبد هزینه خانوار در سال 97 و 98) تصویب شود، به حداقل حقوق کارگران که برای سال 98 مشخص شده بود، افزوده می‌شود.

واکنش کاربران ایرانی به  بازنشسته‌ها را بازنشسته کنید - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران ایرانی به "بازنشسته‌ها را بازنشسته کنید"

دهقان کیان ادامه داد: هنوز دقیقا مشخص نیست که حقوق کارگران برای سال جدید چه رقمی می‌شود، لذا در هفته آینده شورای عالی کار میزان حداقل حقوق کارگران را برای سال 99 مشخص می‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره حقوق بازنشسته‌ها، گفت: حقوق بازنشسته‌ها نیز بعد از تصویب حداقل حقوق کارگران مشخص می‌شود و به احتمال زیاد همان حداقل حقوق کارگران، حقوق بازنشسته‌ها برای سال جدید خواهد بود.

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها، خاطرنشان کرد: طرح همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها بعد از پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، اجرا خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала