ایران از سازمان بهداشت جهانی تشکر کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران از سازمان بهداشت جهانی تشکر کرد
ایران از سازمان بهداشت جهانی تشکر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از سازمان بهداشت جهانی به خاطر کمک به مقابله با کرونا تشکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه در پیامی توئیتری ضمن تشکر از حمایت های سازمان بهداشت جهانی و کشورهای دوست، برخی اقلام فوری مورد نیاز بیماران کرونایی در ایران را اعلام کرد.

ظریف در این پیام توئیتری نوشت: «از سازمان جهانی بهداشت و کشورهای دوست به خاطر همبستگی با ما در مبارزه با کووید 19 علی‌رغم تروریسم اقتصادی ایالات متحده که جان بیماران ایرانی را به خطر انداخته، سپاسگزاریم. در ایران، به این اقلام نیاز فوری وجود دارد:
- ماسک‌های N95  صورت و ماسک‌های سه‌لایه
-  دستگاه تنفس مصنوعی
- روپوش‌های (گان) جراحی
- کیت تست کروناویروس
- کاورهای محافظتی بی‌رنگ
- محافظ صورت و بدن. »

 

پیشتر مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفته بود که یک گروه متخصص روز دوشنبه وارد ایران شد که تجهیزات پزشکی را به ایران تحویل داد و از این کشور در مبارزه با COVID-19 پشتیبانی خواهد کرد.

آمار کرونا در ایران در روز 2 ماه مارس، با 523 مورد جدید، به 1501 نفر رسید. تا روز اول ماه مارس 66  مورد فوتی به ثبت رسیده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44 هزار و 500 نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 58 کشور جهان، تعداد 7000 مبتلا  و 104 فوتی اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала