ابتلای پنج نماینده مجلس ایران به ویروس کرونا

© Sputnik / SHAمجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد پنج نفر از نمایندگان پارلمان ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلگرامی خبرگزاری صدا و سیما ، اسدالله عباسی گفت:" از ۱۰۰ نفر نماینده مجلس که تست کرونا داده‌اند تست ۵ نفر از آنها مثبت بود، مقرر شد از دیگر نمایندگان هم این تست گرفته شود".

همچنین عباسی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی جلسات صحن مجلس در هیئت رئیسه گرفته نشده است و آنچه بنده گفتم، ناظر به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا از مجلس برای تعطیلی جلسات بود.

وی افزود: وزیر بهداشت به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا در نامه‌ای از رئیس مجلس درخواست کرده است تا برای جلوگیری از شیوع این ویروس جلسات صحن فعلا تعطیل شود، با این حال هیئت رئیسه هنوز به این درخواست پاسخ نداده و تصمیمی نگرفته است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: برای بررسی درخواست رئیس محترم ستاد ملی مقابله با کرونا، هیئت رئیسه فردا جلسه خواهد گذاشت و نمایندگان و مردم عزیز را از تصمیم گیری درباره چگونگی کار مجلس در هفته پیش رو و موضوع‌هایی که در دستور مجلس است، مطلع خواهیم کرد.

ابتلای بیش از 200 نفر به کرونا در ایران طی 24 ساعت گذشته  - اسپوتنیک ایران
ابتلای بیش از 200 نفر به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در ایران

امروز دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در مجموع تا کنون ۵۹۳ نفر مبتلای قطعی این بیماری شناسایی شده‌اند که از این میان متاسفانه 43 نفر فوت شده‌اند.

همچنین از 123 بهبود یافته و ترخیص شده این بیماری در این کشور تا کنون خبر داد.

نوع جدید ویروس کرونا که شیوع آن ابتدا به عنوان نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ایران، ژاپن، ایتالیا... نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала