حجت الاسلام خسروشاهی بر اثر کرونا درگذشت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حجت الاسلام خسروشاهی بر اثر کرونا درگذشت
حجت الاسلام خسروشاهی بر اثر کرونا درگذشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده آیت الله خمینی در وزارت ارشاد اسلامی ایران در سال های پس از انقلاب بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، صبح امروز، حجتالاسلام سید هادی خسروشاهی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت. او از چهره‌های برجسته حوزه علمیه قم بود و فعالیت‌های علمی و سیاسی مهمی از دوران پیش از انقلاب تا سال‌های اخیر در کارنامه خود داشت.

​حجت‌الاسلام سید هادی خسروشاهی، در سال 1317 ش در تبریز به دنیا آمد. 

تست کرونای معصومه ابتکار مثبت اعلام شد - اسپوتنیک ایران
تست کرونای معصومه ابتکار مثبت اعلام شد

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نخست به مدت دو سال نماینده آیت الله خمینی در وزارت ارشاد اسلامی بود. آن‌گاه به سفارت ایران در واتیکان انتخاب شد و مدت پنج سال درخارج از ایران به فعالیت پرداخت. تأسیس مرکز «فرهنگی اسلامی اروپا» در رم و تاسیس ماه نامه‌ای به زبان انگلیسی «انکوائری» و هفته نامه‌ای به عربی «العالم» در لندن- با همکاری وزارت ارشاد اسلامی ایران - از آثار این دوران است. در ایتالیا، علاوه بر چاپ و نشر ترجمه قرآن مجید و نهج‌البلاغه به زبان ایتالیایی و نشر ماه‌نامه‌ای به نام جهان نو- به زبان ایتالیایی- جمعا در مدت پنج سال 162 نوع کتاب و نشریه به زبان‌های: فارسی، عربی، انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی، منتشر نموده که در سراسر جهان توزیع شده.

خسروشاهی مدت سه سال هم رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مصر (قاهره) بود و در سال 1382 ش به ایران مراجعت نمود و به عنوان مشاور وزیر در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی به تحقیق و بررسی پرداخت.

شایان ذکر است که براساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 245 نفر رسیده و 26 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از 78 هزار نفر فراتر رفته است، 2744 نفر جان باختند، بیش از 32 هزار نفر نیز درمان شده اند.

موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 37 کشور جهان، تعداد 2790 مبتلا و 44 نفر فوتی ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала