شروع سیل در لرستان+ویدئو

© Sputnik / Samira Esmailyشروع سیل در لرستان+ویدئو
شروع سیل در لرستان+ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق هشدار دیروز مسئولان درباره احتمال بارندگی شدید و وقوع سیل و آبگرفتگی در لرستان، امروز منطق مختلف این استان درگیر آبگرفتگی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، با اشاره به ایجاد پنج اردوگاه در معمولان با ظرفیت اسکان ۲۰۰ نفر، عنوان کرد: سه تیم عملیاتی نیز به این شهر اعزام شده‌ اند.

ادامه تلاش ها برای کمک به استان های سیل زده - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ادامه تلاش ها برای کمک به استان های سیل زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: معاونین جمعیت هلال احمر استان در شش شهرستان مستقر شده و مسئولیت مدیریت مستقیم در شهرستان‌ها را با اختیارات لازم برعهده دارند.

وی افزود: در کل ۴۰ محل اسکان اضطراری با ظرفیت چهار هزار و ۶۰۰ نفر آماده و برنامه اقدام عملیاتی طراحی کردیم که در حال اجراست.

رضایی با اشاره به این‌ که در بحث اسکان اضطراری مشکلی نداریم، عنوان کرد: درحال حاضر یک هزار و ۳۱ امدادگر در قالب ۶۱ تیم عملیاتی در نقاط مختلف استان مستقر و در آماده‌ باش کامل هستند.

 

رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان گفت: کانون بحرانی سیل بین رودخانه‌های حوزه کشکان و تیره دورود اتفاق می افتد و بروز سیل در بقیه رودخانه های استان محتمل است.

مدیرعامل شرکت آب اظهار داشت: پیش‌ بینی می‌شود که دبی سیلابی رودخانه کشکان بین ۲هزارو ۸۰۰ تا چهارهزارو ۷۵۰ متر مکعب در ثانیه، دبی سیلابی رودخانه تیره بین ۵۸۶ تا ۸۶۳ مترمکعب در ثانیه، ماربره بین ۵۰۴ تا ۷۴۴ مترمکعب در ثانیه باشد.

وی ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود دبی رودخانه مادیان رود بین ۳۸۰ تا ۵۰۴ مترمکعب در ثانیه، چولهول بین ۳۷۰ تا ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه و رودخانه خرم‌آباد در محدوده خیابان علوی بین ۳۰۰ تا ۵۴۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد.

میرزایی بیان کرد: مردمی که در کنار رودخانه‌ها واقع شده‌اند به ویژه در حوزه کشکان و سرشاخه‌های آن و همچنین تیره؛ منازل خود را تخلیه و در این چند روز به مناطق امن پناه ببرند.

همچنین مدیر عامل شرکت آب لرستان افزود: کانون بحران در بین رودخانه‌های استان حوزه کشکان و تیره دورود است.

وی ادامه داد: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید، وقوع سیلاب در تمام رودخانه‌های لرستان محتمل است و پیش‌ بینی می‌شود در روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه سیلاب رخ دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала