جلسه کمیسیون برجام 26 فوریه در وین برگزار می شود

© Sputnik / Alexey Vitvitskyجلسه کمیسیون برجام 26 فوریه در وین برگزار می شود
جلسه کمیسیون برجام 26  فوریه در وین برگزار می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جلسه کمیسیون مشترک برجام در روز 26 فوریه با نمایندگان کشورهای عضو این قرار در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه سرویس خارجی اتحادیه اروپا که در روز دوشنبه در بروکسل منتشرشد، جلسه کمیسیون مشترک برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) برای برنامه هسته ای ایران در روز 26 فوریه در وین برگزار می شود.

بورل از تشکیل کمیسیون مشترک برجام در ماه فوریه خبر داد - اسپوتنیک ایران
بورل از تشکیل کمیسیون مشترک برجام در ماه فوریه خبر داد

همانطور که در این بیانیه توضیح داده شده است، این جلسه به ریاست دبیرکل اتحادیه اروپا هلگی اشمیت برگزار خواهد شد. در این بیانیه همچنین آمده است: "نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران در این نشست شرکت خواهند کرد."

آینده توافق هسته ای پس از آنکه ایالات متحده به طور یک جانبه در 8 مه 2018 از آن خارج شد و واشنگتن تحریم هایی را علیه تهران در زمینه صادرات نفت وضع کرد، زیر سوال رفت. به گفته طرف ایرانی، بقیه شرکت کنندگان، در درجه اول اروپایی ها، به طور کامل به تعهدات خود در بخش اقتصادی توافق عمل نمی کنند، بنابراین در شکل فعلی آن معنا ندارد. در همین راستا، ایران تعلیق مرحله ای کاهش تعهدات خود تحت برجام مربوط به غنی سازی و تحقیقات اورانیوم را آغاز کرد و در اوایل ژانویه سال 2020 مرحله نهایی و پنجم مرحله کاهش تعهدات را اعلام کرد.

در ادامه در 14 ژانویه، انگلیس، آلمان و فرانسه گزارش دادند که به دلیل اقدامات ایران، چاره ای جز راه اندازی مکانیزم حل اختلاف تحت برجام را ندارند. نماینده رسمی وزارت امور خارجه ایران، عباس موسوی در این زمینه گفت: "کشورهای اروپایی هنوز این سازوکار را فعال نکرده اند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала