دیدار وزیر امور خارجه اتریش با مقامات ایران

اشتراک
الکساندر شالنبرگ پس از دیدار با وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری اسلامی ایران گفتگوهای خود با این مقامات را "بی پرده و صادقانه" ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزیر خارجه اتریش که روز شنبه به تهران سفر کرده با "محمد جواد ظریف" و "حسن روحانی" دیدار و گفتگو کرد.

روحانی: راه گفت وگو با اتحادیه اروپا را نبسته‌ایم - اسپوتنیک ایران
روحانی: راه گفت وگو با اتحادیه اروپا را نبسته‌ایم

وی امروز (یکشنبه) به خبرنگاران اتریشی گفت: در این گفتگوها فرصت های همکاری بین ایران با اتریش و اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گرفته است.

شالنبرگ با بیان این که در مورد "تمام مسائل" مورد نظر خود با مقامات ایران گفتگو کرده است، برنامه هسته ای، نقش منطقه ای ایران و درگیری لفظی با اسرائیل را از جمله این مسائل عنوان کرد که پیشتر در دیدارهای خود با "جوسپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا مطرح شده است.

وزیر خارجه اتریش همچنین از لزوم برقراری تماس بین تهران و وین به منظور کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا سخن گفت و افزود که این پیشنهاد پاسخ مثبت ایران را به همراه داشته است.

به گفته وی در این دیدارها همچنین در مورد فرصت های همکاری در زمینه پناهندگی افغان ها، از جمله این که چگونه می توان آنها را ترغیب کرد که به کشورشان برگردند یا حداقل از ورودشان به اروپا جلوگیری شود، بحث شده است. در زمان حاضر حدود سه میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می کنند.

دیگر مسائل مورد بحث مقامات ایران و اتریش شامل اعتمادسازی منطقه ای، کمک رسانی ها در زمان بحران و مدیریت پسماند بوده و امکان همکاری بین دو طرف در این مسائل بررسی شده است.

شالنبرگ تاکید کرد اتحادیه اروپا به دنبال حفظ توافق هسته ای است، هر چند این توافق با خروج آمریکا از آن، دچار مشکل شد اما محقق نشدن انتظارات ایران در حوزه اقتصادی و انتقاد اروپا به نقش آفرینی های منطقه ای ایران از جمله مشکلات موجود در این مسیر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала