انتخابات مجلس ایران در برخی مناطق به دور دوم کشیده شد

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehانتخابات مجلس ایران در برخی مناطق به دور دوم کشیده شد
انتخابات مجلس ایران در برخی مناطق به دور دوم کشیده شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با پایان یافتن فرآیند شمارش آرای انتخابات مجلس در ایران، اعلام نتایج نهایی برخی حوزه‌های انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، انتخابات مجلس ایران در یازده حوزه‌ انتخابیه به دور دوم کشیده شده است؛ دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران در این حوزه‌ها در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

وزیر کشور ایران، میزان مشارکت مردم در انتخابات را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
وزیر کشور ایران، میزان مشارکت مردم در انتخابات را اعلام کرد

میزان مشارکت در انتخابات مجلس ایران که روز جمعه برگزار شد، کمی بیشتر از ۴۲ درصد بود. این کمترین میزان مشارکت در انتخابات ایران پس از انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ است. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران با اشاره به برخی دلایل کاهش مشارکت عمومی به نسبت دوره‌های قبل خاطرنشان کرد: ما در شرایطی این انتخابات را برگزار کردیم که حوادث مختلف در کشور داشتیم شرایط نامناسبی از جمله بیماری کرونا و بحث‌های سیاسی از جمله سقوط هواپیما و ناآرامی‌های آبان که به هر حال فضای عمومی کشور را علی‌رغم میل همه مردم عزیزمان که در این انتخابات با شور و نشاط شرکت کردند، در مشارکت مردم تاثیر گذاشت.

بیش از ۷ هزار نفر که صلاحیت آنها پیش از این تایید شده بود، برای ۲۹۰ کرسی مجلس با یکدیگر رقابت کردند. علاوه بر این، انتخابات میان دوره‌ای شورای خبرگان، یک نهاد با حق انتصاب ولی فقیه در ایران، به صورت موازی با انتخابات مجلس، برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала