روحانی: راه گفت وگو با اتحادیه اروپا را نبسته‌ایم

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: راه گفت وگو با اتحادیه اروپا را نبسته‌ایم
روحانی: راه گفت وگو با اتحادیه اروپا را نبسته‌ایم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از آمادگی کشورش برای گفت وگو با اتحادیه اروپا جهت حفظ برجام خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی روز شنبه در دیدار "استف بلوک" وزیر امور خارجه دولت پادشاهی هلند با تاکید بر قصد ایران برای ماندن در توافق هسته‌ای اظهار داشت که تهران برای مذاکرات با اتحادیه اروپا آماده است.

‎دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و هلند در خصوص برجام - اسپوتنیک ایران
‎گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و هلند در خصوص برجام

روحانی با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، تصریح کرد: ما معتقدیم که توافق هسته‌ای به نفع منطقه و جهان بود و اقدام آمریکا به ضرر همه و حتی مردم خود آمریکا است و در طول ۲۱ ماه گذشته از خروج آمریکایی‌ها از برجام، متاسفانه اتحادیه اروپا نتوانسته گام موثری در راستای روابط دوجانبه و اجرای تعهداتش در برجام بردارد. همه باید تلاش کنیم برجام حفظ شود و ما در این زمینه راه گفتگو با اتحادیه اروپا را نبسته‌ایم.

رئیس جمهور ایران افزود: اگر آمریکا دست از اقدامات تروریستی و دخالت‌های نادرست خود بردارد، منطقه ما به طور طبیعی امن خواهد بود. اصول سیاست ما این است که امنیت منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه حفظ شود و حضور نیروهای خارجی در منطقه خلیج فارس تحت عنوان ائتلاف‌های مختلف را برای امنیت منطقه مفید نمی‌دانیم.

استف بلوک، وزیر امور خارجه هلند نیز با تاکید بر ضرورت حفظ برجام اظهار داشت: ما به صورت آشکار و خصوصی به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که خروج آنها از برجام کار درستی نبوده است.

بلوک با بیان اینکه هلند برای حفظ برجام تلاش خواهد کرد، کفت: برای این منظور باید به گفت و گوها ادامه دهیم و مذاکره می‌تواند راه حل مشکلات و اختلافات باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала