وزارت خارجه ایران: انگ پولشویی و تأمین مالی تروریسم هرگز به ایران نمی‌چسبد

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranوزارت خارجه ایران: انگ پولشویی و تأمین مالی تروریسم هرگز به ایران نمی‌چسبد
وزارت خارجه ایران: انگ پولشویی و تأمین مالی تروریسم هرگز به ایران نمی‌چسبد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به تصمیم اخیر کارگروه ویژه اقدام مالی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی اظهار داشت: همان‌طور که اطلاع دارید دو سال و اندی بود که جمهوری اسلامی ایران همه قوانین و مقرراتی که مربوط به پولشویی و تأمین مالی تروریسم بوده را اجرا می‌کرده است. سازوکارهای بین‌المللی مزایا و معایبی دارند. بردن ایران در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف با وجود همه تلاش‌ها و کوشش‌هایی اتفاق افتاد که در داخل کشور انجام دادیم و با وجود همه قوانین و مقرراتی که سعی کردیم رعایت کنیم.

واکنش همتی به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF - اسپوتنیک ایران
واکنش همتی به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بیان داشت: انگ پولشویی و تأمین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعاً به جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد. متأسفانه این اتفاق نیز جزو سیاسی‌کاری‌هایی است که از سوی رژیم‌هایی مانند آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در مکانیسم‌های بین‌المللی وجود دارد. آنها با نفوذی که بر این مکانسیم‌ها دارند، سعی می‌کنند که با سیاسی‌کاری به این مکانیسم‌ها جهت‌دهی کنند.

موسوی تصریح کرد: می‌بینیم که عربستان به عنوان بانک مرکزی تروریسم و رژیم صهیونیستی به عنوان یک تروریست دولتی بیشترین حمایت‌ها را از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی سراسر جهان انجام می‌دهند، اما ایران را که بیشترین همکاری را در این زمینه‌ها دارد و از شفافیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به فهرست سیاه می‌برند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала