الزام درج اثر انگشت روی برگه رای در ایران برداشته شد

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehالزام درج اثر انگشت روی برگه رای در ایران برداشته شد
الزام درج اثر انگشت روی برگه رای در ایران برداشته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران به طور موقت برای جلوگیری از شیوع کرونا، الزام درج اثر انگشت روی برگه رای را برداشت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات ایران اعلام کرد: برای جلوگیری از احتمال شیوع و گسترش ویروس کرونا، ثبت اثر انگشت در مراحل رای دهی الزامی نیست و اختیاری است.

وی افزود: صبح وزارت بهداشت در نامه ای به ستاد انتخابات کشور اعلام کرد به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری های واگیر دار خوب است این مسئله رعایت شود که ما نیز در ابلاغیه از این موضوع را به عوامل اجرایی اعلام کردیم.

آخرین وضعیت کرونا در ایران؛ 5 مورد قطعی، 25 مورد مشکوک و 2 مرگ - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت کرونا در ایران؛ 5 مورد قطعی، 25 مورد مشکوک و 2 مرگ

در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. تاکنون دو مورد از کروناویروس در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار شهروند چین بودند. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، صدها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала