راه‌اندازی پویش "نه به انتگرال آری به زندگی" در دبیرستان‌های ایران + تصاویر

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / راه‌اندازی پویش "نه به انتگرال آری به زندگی" در دبیرستان‌های ایران + تصاویر
راه‌اندازی پویش نه به انتگرال آری به زندگی در دبیرستان‌های ایران + تصاویر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی دانش‌آموزان ایرانی با ایجاد پویش " نه به انتگرال، آری به زندگی" از حذف انتگرال از کتاب ریاضی پایه دوازدهم استقبال کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بحث حذف انتگرال از کتاب ریاضی پایه دوازدهم دانش‌آموزان ایران با واکنش‌ها و انتقادات مختلف به ویژه از سوی دانشگاهیان و اساتید رشته ریاضی همراه شده است.

در این بین  برخی دانش‌آموزان ایران با ایجاد پویش " نه به انتگرال، آری به زندگی" از حذف انتگرال از کتاب ریاضی پایه دوازدهم استقبال کردند.

​محمدرضا سید‌صالحی، سرپرست حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات و فنی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران در این خصوص اظهار داشت:‌ با وجود اینکه یکی از معیارهای تعیین محتوای کتاب‌‌ های درسی متناسب بودن آن با اهداف رشته‌های دانشگاهی است اما این تنها معیار موجود نیست و طبیعتاً اهداف مدنظر برنامه درسی مدرسه‌ای بر اهداف آموزش عالی اولویت دارد.

سید‌صالحی تصریح کرد: مشخصاً در مورد مفهوم انتگرال لازم به ذکر است که این مفهوم یکی از مفاهیمی است که به طور کامل در فصل‌های آموزش عالی قرار دارد و اساتید دانشگاه به این دلیل که دانشجویان از دوران مدرسه با مفهوم انتگرال آشنایی دارند، سرفصل آموزشی را به طور کامل رعایت نمی‌کنند اما محتوایی که در گذشته در کتاب‌‌های ریاضی دبیرستان درباره انتگرال وجود داشت تضمین نمی‌کرد که این سرفصل در دانشگاه به طور کامل ارائه نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала