وزارت امور خارجه ایران: پایگاه های امریکایی عامل خطر هستند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyوزارت امور خارجه ایران: پایگاه های امریکایی عامل خطر هستند
وزارت امور خارجه ایران: پایگاه های امریکایی عامل خطر هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران: تا زمانی که پایگاه های آمریکایی در منطقه خلیج فارس وجود داشته باشد، خطر جنگ همچنان باقی است.

به گزارش اسپوتنیک، مهدی سنایی مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس بین المللی والدایی اعلام کرد: تا زمانی که پایگاههای آمریکایی در منطقه حضور داشته باشند، خطر جنگ در خلیج فارس ادامه خواهد داشت.

لاوروف: اختلافات ایران و آمریکا با گفتگو باید بر طرف شود - اسپوتنیک ایران
لاوروف: اختلافات ایران و آمریکا با گفتگو باید بر طرف شود

آنچه آمریكا علیه سردار شهید ما قاسم سلیمانی كرد، اشتباه دیگر ایالات متحده است. از آنجا كه دیدار وی رسمی و به دعوت دولت عراق بود، وی نقش برجسته ای در مبارزه با تروریسم ایفا كرد و كسی نمی تواند آن را انكار كند.

سنایی افزود: ایران در پاسخ، بار دیگر اعلام كرد كه هیچ تردیدی در حمایت از منافع خود ندارد. "من فکر می کنم، تا زمانی که پایگاه های آمریکایی در منطقه ما وجود داشته باشند، آنها در امور کشورهای منطقه مداخله می کنند، همیشه خطر وجود دارد. اما کسی به جنگ احتیاج ندارد. ایران جنگ نمی خواهد. برای خود دولت ها بسیار مهم است که مذاکره کنند و مسئله را حل کنند."

در تاریخ ۳ ژانویه، در نتیجه حمله موشکی آمریکا در مجاورت فرودگاه بغداد، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی، ترور شد. در پاسخ، در شب ۸ ژانویه، تهران در حمله موشکی به دو پایگاه عین الاسد و فرودگاه اربیل كه ارتش آمریكا از آن استفاده می كرد، واکنش به ترور فرمانده شهید سلیمانی نشان داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала