روحانی: روسیه و چین به رغم تحریم‌های آمریکا تعامل با ایران را حفظ کرده‌اند

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: روسیه و چین به رغم تحریم‌های آمریکا تعامل با ایران را حفظ کرده‌اند
روحانی: روسیه و چین به رغم تحریم‌های آمریکا تعامل با ایران را حفظ کرده‌اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از علاقه‌مندی تهران برای ادامه یافتن روابط خوب با مسکو و پکن خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست خبری امروز خود با رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار داشت که مسکو و پکن تعامل و روابط خوب با تهران را به رغم تحریم‌های آمریکا حفظ کرده و ایران علاقه‌مند به ادامه این روابط است.

رئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم  - اسپوتنیک ایران
روحانی: ایران آماده گفتگو با عربستان است

روحانی تصریح کرد: رابطه ما با دولت چین همواره خوب بوده است و در شرایط تحریم‌های حداکثری علیه ایران، دولت چین دوستی خود را با ایران حفظ کرده است. ما امروز در بخش‌های مختلف با چین ارتباط داریم، مخصوصا در زمینه حفظ برجام، مذاکرات بین‌المللی، شورای امنیت. چین و روسیه تعامل و روابط خوبی با ما داشتند و علاقه‌مند به ادامه این روابط هستیم.

در ماه مه سال 2018، ایالات متحده آمریکا خروج خود از برجام را اعلام کرد و تحریم های اقتصادی علیه ایران وضع کرد. دقیقاً یک سال بعد، در 8 مه 2019، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که تهران بخشی از تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای خود را به حالت تعلیق درآورده است.

به گفته ایران، سایر اعضای توافق برجام، در درجه اول اروپایی ها، در بخش اقتصادی به طور کامل به تعهدات خود براساس توافقنامه عمل نمی کنند، از اینرو این توافق به شکل فعلی آن بی معنا است. در همین راستا، ایران تعلیق مرحله ای از تعهدات خود را طبق برنامه جامع اقدام مشترک برای غنی سازی و تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد و در اوایل ماه ژانویه سال 2020 مرحله نهایی گام پنجم کاهش تعهدات را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала