ظریف: عربستان سعودی خواهان کاهش تنش‌ها نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: عربستان سعودی خواهان کاهش تنش‌ها نیست
ظریف: عربستان سعودی خواهان کاهش تنش‌ها نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران از آمادگی کشورش برای مذاکره با عربستان سعودی در خصوص کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص دستیابی به توافق هسته‌ای جدید اظهار داشت: آمریکا باید به میز مذاکره  بازگردد. ترامپ باور دارد که نظام ما در حال سقوط است و گمان می‌کنند که قرار است در این شرایط با ایران مذاکره کنند. آن‌ها چهل و یک سال است که خواهان تغییر نظام بوده‌اند اما تا به حال نتوانسته‌اند به خواسته خود برسند.

گفتگوی جدید مقامات  آمریکا و عربستان درباره موضوع ایران - اسپوتنیک ایران
گفتگوی مقامات آمریکا و عربستان درباره موضوع ایران

ظریف درباره امکان مذاکره میان ایران و عربستان سعودی، بیان داشت: ما برای مذاکره آماده‌ایم. نخست وزیر پاکستان از ما خواست تا با عربستان مذاکره کنیم. من و سردار شهید قاسم سلیمانی توافق کردیم که به عربستان پیغام بفرستیم تا درباره کشورهای همسایه همچون عراق، یمن و ... مذاکره کنیم. اما الفیصل، شاهزاده عرب به ما پاسخ داد که جنگ‌های کشورهای عربی به شما ارتباطی ندارد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی از عرب‌ها پیغامی دریافت کردیم که می‌گفتند ما خواهان مذاکره هستیم. ما همان روز به پیام پاسخ دادیم اما دیگر جوابی از سوی آن‌ها دریافت نکردیم. اگر قصد بر کاهش تنش‌ها باشد راه‌های زیادی وجود دارد اما من باور دارم که کشورهای همسایه همچون عربستان سعودی خواهان کاهش تنش‌ها نیستند.

وی در پایان تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم با کشورهای همسایه مشکلی داشته باشیم. امنیت کشورهای همسایه به امنیت خودمان بستگی دارد. خلیج فارس به همه ما متعلق است. آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث ایجاد امنیت نمی‌شوند. امنیت باید در داخل تامین شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала