دیدار وزرای امور خارجه ایران و اوکراین در خصوص هواپیمای اوکراینی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دیدار وزاری امور خارجه ایران و اوکراین در خصوص هواپیمای اوکراینی
دیدار وزاری امور خارجه ایران و اوکراین در خصوص هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه ایران و اوکران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره حادثه هواپیمای اوکراینی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و وادیم پریستایکو، وزیر امور خارجه اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص هواپیمای اوکراینی دیدار و گفتگو کردند.

ایران بدون حضور تمامی طرف‌های درگیر به جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی دست نخواهد زد - اسپوتنیک ایران
ایران بدون حضور تمامی طرف‌های درگیر به جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی دست نخواهد زد

به نقل از وزارت امور خارجه ایران؛ در دیدار وزرای امور خارجه ایران و اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، طرفین در خصوص هواپیمای اوکراینی و همچنین همکاری دو کشور در تحقیقات در اینباره تبادل نظر کردند. همچنین طرفین به تلاش برای التیام آلام بازماندگان این سانحه تاکید کردند.

گفتنی است که در تاریخ 8 ژانویه (18 دی ماه) یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی که با 167 مسافر و 9 خدمه پروازی از تهران به مقصد کی یف در حال پرواز بود که در منطقه‌ای بین پرند و شهریار (ایران) سقوط کرد. تمام مسافران این پرواز جان خود را از دست دادند. اغلب مسافران این پرواز ایرانی و سایر سرنشینان آن از اتباع کشورهای اوکراین، کانادا، آلمان، سوئد و افغانستان بوده اند.

11 ژانویه (21 دی) ستادکل نیروهای مسلح ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد، هواپیمای مسافربری بوئینگ اوکراینی بر اثر خطای انسانی و به صورت غیرعمد مورد اصابت موشک پدافند سپاه قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала