ماهواره "ظفر" در مدار قرار نگرفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ماهواره "ظفر" در مدار قرار نگرفت
ماهواره ظفر در مدار قرار نگرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع ایران از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره "ظفر" توسط ماهواره‌بر سیمرغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های ایران، احمد حسینی، سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع ایران از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره "ظفر" توسط ماهواره‌بر "سیمرغ" خبر داد.

حسینی اظهار داشت: ماهواره‌بر "سیمرغ" ماهواره "ظفر" را با موفقیت به فضا پرتاب کرد اما ماهواره‌بر به سرعت مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و بهینه سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

عذرخواهی آذری جهرمی از ایرانیان  - اسپوتنیک ایران
استقرارسیمرغ ایرانی در سایت برای پرتاب ماهواره ظفر + عکس

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع ایران افزود: در مأموریت پرتاب ماهواره ظفر توسط ماهواره بر سیمرغ کلیه فرآیندهای پرتاب فضایی از قبیل مونتاژ مراحل ماهواره‌بر و ماهواره، تست‌های پیش پرتاب، تزریق سوخت و پیش فشارگذاری، به طور کامل به انجام رسید. فرآیند پرتاب و استارت موتورهای مرحله ۱ ماهواره‌بر و جدایش مراحل و استارت موتور مرحله ۲ به درستی انجام شد و در انتهای مسیر، ماهواره‌بر به سرعتِ مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید.

وی تصریح کرد: اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شده است و داده‌های تله متری از فرآیند پرتاب به طور کامل احصاء گشته که با تحلیل این داده‌ها و تطبیق عملکرد زیرسیستم‌ها با طراحی انجام شده، بهینه سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала