رضایی: دنبال بهانه بودیم که تل‌آویو را با خاک یکسان کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رضایی: دنبال بهانه بودیم که تل‌آویو را با خاک یکسان کنیم
رضایی: دنبال بهانه بودیم که تل‌آویو را با خاک یکسان کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اظهار داشت که کشورش پس از ترور سپهبد سلیمانی به دنبال "بهانه" برای حمله به اسرائیل بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه المیادین در خصوص ترور سپهبد قاسم سلیمانی و نقش اسرائیل در این ترور اظهار داشت که "پرواز (سردار) قاسم (سلیمانی) از دمشق به بغداد را اسرائیلی‌ها اطلاع داده بودند".

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت: اصلا ما دنبال بهانه بودیم که اینها یک کاری انجام بدهند که ما بهانه پیدا کنیم اسرائیل را بزنیم، چون اسرائیل در شهادت قاسم سلیمانی نقش داشت. شک نکنید که ما حتما تل‌اویو را با خاک یکسان می‌کردیم.

پیشنهاد عمان برای مذاکرات پنهانی ایران و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد عمان برای مذاکرات پنهانی ایران و اسرائیل

رضایی در ادامه با بیان اینکه پرواز سردار سلیمانی از "دمشق به بغداد توسط اسرائیل اطلاع داده شده بود"، تاکید کرد: ما دنبال این بودیم که امریکایی‌ها بهانه بدهند که همینطور که عین الاسد را زدیم تل‌آویو را هم بزنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در اینکه ما یک فرمانده بزرگی را از دست دادیم شکی نیست. یک انسان بزرگ و قهرمانی بزرگ را از دست دادیم. اما مکتبی که قاسم سلیمانی را تربیت کرده و آن مکتبی که قاسم سلیمانی را به وجود آورده، زنده است و وجود دارد. ما هنوز فرمانده‌هان ناشناخته زیادی داریم که رونمایی نکردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اصولا ایران در این زمینه یک سیاست خاصی دارد و دنیا خواهد دید در آینده که قاسم سلیمانی های جدید رونمایی میشود که آنها باور نمیکردند که چنین کسانی وجود دارند، در حالیکه اینها هستند. دلیلش هم مسائل امنیتی ماست و هم مسائل دیگری است که ما همیشه رعایت میکنیم. بنا براین قاسم سلیمانی هست در ایران و هست در جهان اسلام هست و ان شاء الله راه ایشان و مسیر او ادامه پیدا میکند.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала