رضایی: ایران حیثیت آمریکا را در عین الاسد موشکباران کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رضایی: ایران حیثیت آمریکا را در عین الاسد موشکباران کرد
رضایی: ایران حیثیت آمریکا را در عین الاسد موشکباران کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که ایران قوی‌ترین پایگاه آمریکا را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه المیادین در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اظهار داشت: در اینکه ایران قوی‌ترین پایگاه آمریکا را زده، این یک حقیقت است از بعد از جنگ جهانی دوم تا حالا هیچکس با امریکا این رفتار را نداشته که امریکا سکوت کند و این سکوت آمریکا از نظر نظامی کاملا معنادار است.

اندک اندک جمع عین الاسد می رسد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اندک اندک جمع عین الاسد می رسد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران درباره این حمله از زاویه دید نظامی گفت: از نظر نظامی امریکایی‌ها اگر می‌توانستند حتما عکس العمل نشان می‌دادند. اولین دستاورد این کار این است که کشوری مثل ایران در مقابل آمریکا بلند شده و مهمترین پایگاه منطقه‌ای آنها را در کشور عراق موشکباران کرده. این چه نمایشی است؟ نمایش معنی ندارد. نمایش در حقیقت تبلیغات خلاف واقع است. این یک.

وی افزود: دوم آنکه خود پنتاگون و سی ان ان و دیگران گزارش داده‌اند که بالای شصت نفر بر اثر موج انفجارات دچار مصدومیت شده‌اند. بله اگر آمریکایی‌ها همه نیروها را می‌برد بیرون و یک نفر نمی‌گذاشت و تخلیه کامل می‌کرد، باز هم باید گفت، ایران، پایگاه آمریکا را زده است؛ یعنی اینجا دو تا اتفاق افتاد؛ یکی اینکه حیثیت و اقتدار آمریکا موشک خورده، دوم اینکه نیروهایی که آنجا بودند با وجود اینکه در سنگرهای مستحکمی بودند، حداقل به اعتراف خودشان شصت نفر زخمی دار. چه کسی می‌گوید، آمریکایی‌ها کشته ندادند؟ مگر آنها روز اول نمی‌گفتند، حتی یک نفر زخمی نشده؛ الان که شصت نفر زخمی شده از کجا معلوم است که پنج ماه یا شش ماه دیگر نگویند که پنج شش نفر کشته شدند.

لاریجانی: حمله به عین ‌الاسد ایران را تا سالها از حمله نظامی مصون کرد - اسپوتنیک ایران
لاریجانی: حمله به عین ‌الاسد ایران را تا سالها از حمله نظامی مصون کرد

رضایی تصریح کرد: این اخبار که آرام آرام دارد میاد بیرون نشان میدهد که عملا عملیات، کاملا واقعی بوده و آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند و باور نمی‌کردند که ما آنها را بزنیم مخصوصا اقای ترامپ که گفت، من ۵۲ نقطه را میزنم. خب آقای ترامپ، وقتی می‌گوید، اگر شما بزنید من ۵۲ نقطه را میزنم و بعد نمی‌تواند، بزند معلوم است که باید خبرها را سانسور کند و در حقیقت کتمان حجم تلفات به این دلیل بود که آمریکا آن ۵۲ نقطه را نمی‌زد و نزدند.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала