وزارت دفاع ایران: ماهواره ظفر در اولین فرصت به فضا پرتاب می شود

اشتراک
وزارت دفاع ایران اعلام کرد که این کشور در اولین فرصت ماهواره ظفر را به فضا پرتاب می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، احمد حسینی، سخنگوی فضایی وزارت دفاع ایران گفت: ماهواره‌ بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت انجام فرایند پرتاب به پایگاه فضایی امام خمینی منتقل شدند.

آذری جهرمی آرزوی پرتابی موفق برای ماهواره ظفر کرد - اسپوتنیک ایران
آذری جهرمی آرزوی پرتابی موفق برای ماهواره ظفر کرد

حسینی با بیان اینکه زیرساخت‌های پایگاه فضایی با انجام عملیات‌های مورد نیاز آماده پرتاب است گفت: ۲۰۰ فرایند اصلی توسط ۳۰ تیم و ارتباطات مورد نیاز با ۶ استان جهت انجام عملیات برقرار شده است.

وی با بیان اینکه ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر پروژه‌های تحقیقاتی هستند گفت: ماهیت پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه به این صورت است که در این فرآیند یک طرح‌ریزی وجود دارد و گام‌های فرآیند مطابق طرح‌ریزی پیش می‌رود و مطابق نتایجی که از هر گام حاصل و تحلیلی که روی داده‌ها و نتایج اتفاق می‌افتد، تصمیمات لازم برای ادامه کار گرفته می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع ایران ادامه داد: اولین زمانی که همه شرایط فراهم شود عملیات پرتاب انجام خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: فرایند پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ به دلیل تست تکنولوژی‌های جدید دارای شرایط پیچیده است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه در اجرای این پروژه اهمیت دارد برداشت گام به گام داده برداری‌ها و انجام تحلیل‌ها است تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده برداری گام‌های بعدی را برای پروژه‌های آتی بردارند.

احمد حسینی تأکید کرد: موفقیت در مرحله پرتاب یک دستاورد خواهد بود و امیدواریم این دستاوردها ما را به هدف نهایی رسانده و با موفقیت ماهواره را در مدار قرار دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала